Lurad.

Igår kväll hände det. Nä, inte Nordkoreas andra intelligenta provskjutning av långdistansrobotar, utan mina arbetskamraters avtackning av mig. Och den smäller ändå högre.

Jag är som en blandning av Kurt Wallander och en Golden Retriver. Jag har hyfsat bra koll på saker som skulle kunna hända, lite misstänksam sådär och ser sammanhang lite tidigare än andra. Samtidigt kan jag hoppa i en gryta med kokande knäck om någon ber mig. Igår var det precis så. Jag var helt inställd på att avtackningen skulle ske nästa vecka, på torsdagen eller fredagen. Så bara där var jag torsk. Men på lunchen noterade jag att kylen var fullproppad med öl och 2 flaskor sprit och det brukar alltid bara ske samma dag som något speciellt ska ske. Ändå fattade jag inte.

Golden Retriver.

Dagen gick och jag skulle på en födelsedagsfest på kvällen. Säkert. Istället kastades jag in i ett The Game-liknande spel regisserat av mina kollegor. De hade placerat sig strategiskt på Östermalm och jag skulle kuska runt på en för liten damcykel och göra nåt kul på de olika stationerna. Först, välja cool designpryl, sen till engelsk pub där en öl och, fan ta dem, en sup stod uppdukad. I kollegornas glas var det visst bara vatten.

Golden Retriver igen.

Sen bar det av till Humlegården där jag skulle få spö i kubb av tre kollegor. De fick spö. Sen tillbaka till jobbet där alla var samlade med varsin Margaritha i handen. Som tur var slapp jag kasta mig från taket som Michael Douglas i filmen.

En lyckad avtackning där jag fick stå i centrum, vilket jag borde gilla. Och det gör jag. Ändå har jag lite svårt att göra det hela tiden. Så jag gick in i Rosédimman och lämnade mitt ego bakom mig tillsammans med grillbuffén och de andra. Nu har jag kommit ut på den andra sidan och det är ett under att jag sitter framför datorn och skriver hyfsat rättstavat. Skickade tydligen ett sent mejl till en kollega som inte var med. Så här såg det ut:

” Det hrlsk rivs i fykllan oc hdet öer är jöävligt rolhgtytl just nu, Hoppass du hr dt kullika nrbbra. Jag åeterkommer nör jag ör nykter,,,,,”

Tack för en otroligt lyckad fest. Jag kommer att sakna er.

3 svar to “Lurad.”

  1. Simon Says:

    Haha, underbart med förnöjda fester.. Och minnesvärda(?) mail!

  2. mattiasg Says:

    dont drink and drive
    dont drink and dial
    dont drink and ….

    hahaha..tänkte hitta en snygg avslutning på rimmish, men det gick inte.

    jag skall fundera på den o återkomma.

  3. Peter Madison Says:

    Du vet, jag har ju ett sjukt fel i huvet när jag skriver å det är att det ALLTID måste vara rättstavat. Även i fyllan och villan. Fatta själv vilket tidsödande jobb det är att sitta halv fyra på morgonen och skriva nåt jävligt ”intelligent” och kolla att det fan inte är ett enda stavfel…. men man nyktrar till fortare och slipper knoppa utan att det snurrar….!

Kommentera

