Sluta blogga, ut och yoga!

Okej.

Jag har yogat för tredje gången i mitt liv. Ändå känns det som om jag just har blivit påkörd av ett fyllo i en skördetröska.

– Du BLIR mjukare, du måste bara ge det lite tid, säger min blivande fru som är den i familjen som klarar av att sitta i lotusställning utan att välta bakåt som 9-månaders bebis.

Jag tycker att det verkar nyttigt på något sätt och har gett mig tusan på att ge det en chans, åtminstone över sommaren. Men vad jag kämpar mot varje gång är inte att jag tycker att det är lite jobbigt, utan att jag består av mumifierade fotbollsmuskler. Långa och hårda muskelgrupper som är konserverade sedan den dagen jag beslutade att ge upp sporten till förmån för ett liv utan rehabilitering.

Igår kväll gjorde vi det ute på gräsmattan. Yogade, alltså.
Jag intalade mig själv att närheten till naturen skulle göra upplevelsen större. Och till viss del gjorde den det eftersom den så kallade solhälsningen kunde utföras utan att slå i händerna i taket. The sky is the limit.

För en betraktare, till exempel våra storögda grannar bakom syrénhäcken, ser övningarna ut som vilken walk in the park som helst. Jag kan dock intyga att den enklaste position, som i stort sett är att sitta på arslet med händerna i marken med raka ben, är som att stå på en hand på toppen av Sears Tower och jonglera med Nationalencyklopedien med den andra.

På lördag är det dags igen. Jag ska bara invänta träningsvärken, som kommer smygande som en ninjakrigare om natten, och le den jäveln i ansiktet när han frågar om jag har ont i triceps.

See you in Nirvana.

10 svar to “Sluta blogga, ut och yoga!”

  1. Langri Says:

    Du får gärna berätta vidare hur det går med uppmjukningen av de ”mumifierade” fotbollsmusklerna: ) Mina fossiler till muskler sabbade jag när jag vintertränade med Blåvitts pojklag. I femtonårsåldern. Har inte hämtat mig sen dess, utan sträcker mig i alla möjliga och omöjliga sammanhang. Fan, jag kan skada mig när jag tittar på TV numera. Ynkligt. Kan Yoga vrida klockan tillbaka, så låter det som en intressant träningsform. Lycka till!

  2. Peter Madison Says:

    Visst är de svåra att tro på när ”dom där” säger att det blir bättre och lättare efter ett tag, när man har kommit in i det….. Har precis börjat springa/jogga och det finns fan inget aptråkigare än att springa men som min gazellhitler tillika ”personliga coach” säger, kom igen nu peter, det blir lättare efter ett tag…….kiss my ass…

  3. Magnus Says:

    Hehe skön rubbe!

  4. Simon Says:

    Min flickvän har fått för sig att vi ska börja med det också.. Men det verkar ju finnas hundra olika att välja mellan. En för gravida mammor, en för mumifierade fotbollsspelare osv.. Återkommer med hur det går 😀

  5. Peter Madison Says:

    Btw, du är redan bloggaholic så det är nog kört…. välkommen! Hej jag heter Bullshit. Hej Bullshit….;-)

  6. Alley Cat Says:

    Har man aldrig stretchat en muskel i hela sitt liv så ser Yoga helt omöjligt ut! Jag fashineras av tanken men inser min begränsning innan jag prövar…

    Lycka till dock! OCh skulle det nu vara så att du genom yogan stretchar ut dina muskler så pass att du kan böja dig fram med raka ben och sätta handflatorna i backen så hojta för fasen! Hojta högt! För då skall jag trotsa varje motståndslag där finns och köra över mina begränsningar med en ångvält.

    Det är lättare att finna inspiration av hos en man som börjar sin yogakarriär med mumifierade fotbollsmuskler än hos en redan hurtfrisk Blossom Tainton!

  7. Fransk Manikyr Says:

    som yoga instruktör kan jag bara gratulera dig och välkomna dig in till ett liv i vighet 😀 lycka till!

  8. Christina Says:

    det går alltså att hålla sig för skratt när man.. eh, yogar?

    jag känner mig hopplöst anti fortfarande. måste väl vara den sista.

  9. Bullshit Bulletin Says:

    Hålla sig för skratt eller inte. Möjligtvis kan jag skratta hela vägen till…eh, krampen.

    Fransk Manikyr:
    Jaha, det gjorde ju inte saken bättre, att en instruktör har ögonen på min låga frekvens. Men ikväll är det dags igen. Återkommer med en krampaktig rapport.

  10. https://qploanz.com Says:

    What’s Taking place i am new to this, I stumbled upon this I’ve found It absolutely helpful and it has aided me out loads.

    I am hoping to give a contribution & help different customers like its helped me.
    Good job.

Kommentera

