Att jag bara yogar.

* darr *

Tillbaka efter ett nytt yogapass. 1 timme 25 minuter senare känns det faktiskt lite bättre än efter förra gången. Idag lät min andning dessutom som en sovande Katla. Det lär vara positivt, men kan lätt förväxlas med ljudet som uppstår strax innan man dör.

Den där ”hunden” är fortfarande påfrestande för handflatorna och en annan övning jag gjorde A, B och D av är uppfunnen av en homofob till Indier, om jag får gissa. Man ska nämligen stå brett isär med benen, fälla överkroppen framåt, titta bakåt mellan knäna och spänna det så kallade rotlåset.

Provade både proffsig yogamatta och helt värdelöst liggunderlag. Kan ju säga att liggunderlag är lika bra som om man skulle bestiga Matterhorn i rökrock och filttofflor. Den sladdrar och tänjer på sig mer än mina muskler, så bara där blir den till en retfull påminnelse om att mina mumiefibrer nog behöver fortsätta med det här ett tag till.

Tjabba Vishnu, på dig.

7 svar to “Att jag bara yogar.”

  1. Trebarnspappan Says:

    Trevlig blogg, kul läsning. Får lust att läsa mera men måste gå och lägga mig – IKEA tidigt imorgon…

  2. SixesAndSevens Says:

    Hihi.. rotlåset… 😀

  3. Magnus Says:

    haha.. kul att det går framåt. Min kära mor har hållt på med yoga ett par år och hon påstår också att det är jobbigt.

  4. Langri Says:

    Jag diggar att du kör Göteborgshumor, så Stockholmare (?) du är.

  5. Bullshit Bulletin Says:

    langri:
    Kan bero på att jag kommer ifrån småland. Har gått terapi för att inte låta som Stefan & Krister ; )

    Här kommer en Hegerforsare till:
    Idag var Doktor Jansson på gott tumör.

    Ehh, nu är det bra.

  6. Hans Husman Says:

    Jodå och det är skillnad på yogamatta och yogamatta.

    Lade till en guide jag skrev i URL-fältet. De som säljer yogamattor säger ju heller inte särskilt mycket om dem mer än färg och pris. Så ska du köpa yogamatta kanske det kan vara värt att ta sig en titt på den.

    Har du någon nytta av den skulle jag bli jätteglad om du tipsade om den i bloggen. Jag tror att det är bra om fler lär känna skillnerna mellan olika yogamattor så att de kan prioritera det de själva tycker är viktigt.

    Lycka till med bloggen!

    Vänliga hälsningar
    Hans

  7. ozmazome Says:

    skön kommentar. eftersom jag är miljöfreak och yogini så använder jag en mer miljövänlig yogamatta till jag kan hitta en bättre. liggunderlag är ofta i PVC och det är inte min bag och den där hans husman verkar ju mest skriva i sitt eget intresse om att yogamattor är bra… hahaha du kan köpa den matta jag har som heter bhu yogayama i stockholm. om shanti

Kommentera

