Chop shit sticks.

Kom till stranden idag.
Ingen där.
Någon hade varit där.
En brunröd korv i strandkanten.
Den låg och rullade med vågorna på botten.
Så liten men ändå så stor.
Tog två vasstrån och höll dem i chop sticksfattningen jag har lärt mig från illustrationen på omslagspappret.
Transporterade korven tyngdlöst i vattnet till vassruggen.
Släppte den.
Den försvann in i Helvetet där den kom ifrån.
Kunde bada igen.
Som om ingenting hade hänt.

11 svar to “Chop shit sticks.”

  1. sockerdricka Says:

    Men.. hur lyfter man en korv med två vasstrån?

  2. Peter Madison Says:

    Uäck träck….å fy faan. Hmm…nåja, det är ju bara gammal mat fast i en annan form… så får man tänka!!

  3. Magnus Says:

    OM du gillade Take on me så kolla in det här klippet från family guy

    http://magnus.blogsome.com/2006/03/07/family-guy/

  4. Bullshit Bulletin Says:

    Sockerdricka:
    Chop sticks in space, fast i vattnet. Du borde prova. Men det går lika bra med en korvmacka.

  5. Fransk Manikyr Says:

    menar du en bajskorv?!?!?😀

    jag har blivit skadad sen mikebikes skrynkla eller vika inlägg – the return of kiss & bajshumorn.

  6. Mimmi Says:

    Hi Fred,
    Jag sitter här i kontorslandskapet och garvar högt åt ditt underbara ”bullshit”! :o)) Snart kommer det nog in några vitklädda människor med en sån där specialtröja till mig. Eller så vill de kanske föreslå att vi ska madrassera väggarna här, så att jag inte ska slå mig så hårt när det bryter ut ordentligt om några minuter… Underhållande läsning i kvadrat! Tack, Fredric för att jag, även idag, kan göra annat på datorn än att jobba!

  7. Magnus Says:

    Ha ha den var bra. Nästan lite Seinfeld känsla över det.

  8. Bullshit Bulletin Says:

    Mimmi:
    You’re welcome. Det ska ju vara kul på jobbet. Det här är mitt bidrag. : )

    Är just tillbaka från ännu en dag på stranden, fast utan chop shit sticks idag. Däremot baxade jag undan en så kallad lem till en släpkärra som någon hade tappat på vägen. Så, ordmässigt rör vi oss fortfarande under bältet.

  9. Christina Says:

    eew! som patsy skulle ha sagt. inte så himla abfab.

  10. marij Says:

    När jag efter 1 timmes sälflytande legat och glassat i vattnet kom en ungjävel och skrek att det flöt en bajskorv några meter ifrån mig.

    kul. jag väntar med spänning på mina dödssymtomer.

    jag badar numera inte ute. alls.

  11. icki Says:

    Fast handlar det om släpkärror är det en LÄM och inget annat.

Kommentera

