Revolver.

Ser du skivomslaget framför dig?
Bra. För här kommer lite klippt och klistrat innan jag sticker och badar i Cannonau.

Skulle köpa shorts. Bara att uttala det jävla ordet så att expediten förstår är ett äventyr. Kanske hör han att jag är från småland när jag klämmer i med ett ”shrts” eftersom jag tror att det är så man säger det kring Stureplan.
Inte fan.
”Jaha, schååårts. Nä, tväääärrr dom är sluuuuuut, får jag som svar.

Går vidare till NK. Där har de ju allt. Och schååårts som kostar lika mycket som vanliga brallor. Varför i hela friden då? Om jag annars betalar 800 kronor för ett par byxor kan jag väl inte betala lika mycket för halva mängden tyg?
Eller?
Var går i så fall gränsen? Jaha, det är varumärket jag betalar för. Men i så fall är min idé, jag fick på en dramaturgikurs, bra att man skulle kunna sälja stickers med Lee, Nudie, Diesel etc på, så kan folk sätta dem på sina bara rövar och sen gå omkring på stan. Min teori kanske håller. Deeped vet nog ; )

Gick argt vidare. Till butiken jag tänkte gå till först. Den fula butiken med den fula reklamen och de äckligt billiga plaggen som varje vecka ”läggs fram” till ”alla män”.
Dressmann. Detta fula ord. Denna fula skylt. Dessa billiga kläder. Det är schååårts jag ska ha. Fast på Dressmann förstår de vad shrts är och lägger fram 2 st för 300 kronor. Det är som att hitta pengar, så jag tar dem.

Men nu kommer problemet. Jag vägrar att visa upp att jag har handlat på Dressmann. Som tur är har jag med mig en påse från Indiska som har plats för 2 st shrts för 300 kronor. Jag rullar ihop dem och trycker ner dem, tackar för mig och går ut i skolskenet på Kungsgatan igen.
Fan, vad smart jag känner mig. Och då har Dressmann ändå lyckats, även om jag inte A) vågar stå för att jag handlar hos dem, eller B) vågar visa att jag just gjort det.

Det här har de inte en aning om men kan gissa att något är lurt när säljsiffrorna för shrts i augusti pekar ovanligt starkt uppåt.

Har precis gift mig. Med världens bästa och vackraste kvinna. Och hon är min. Och jag hennes. Och Niklas Strömstedt står bakom syrénhäcken och är avis. But, Niklas, you can always try harder.
Vi hade tur med vädret då vi höll till i trädgården. Medelhavstema på maten och det var så gott så hälften kunde vara nog. Har fortfarande kvar lite tapenade i gommen jag då och då tar fram och suger på. Spelade I do, I do, I do som introlåt i kyrkan. Ett sus gick genom församlingen men ingen var väl egentligen förvånad.

Sitter nu här som herr medans fru sover. Ska strax också knoppa. Tappar lite tempo nu, så det är väl dags. Jag har aldrig gillat texter som tråkar ut.

Jo, en sak till. Det regnar nu. Det är Langri som sitter med en docka av hårdrocks-Per som vid det här laget ser ut som en nåldyna.

11 svar to “Revolver.”

  1. Christina Says:

    det är så sweet att få lite naughty confessions så här en semestermåndag. att män också tramsar med påsar och grejer. spännande information.

    kärlek.

  2. SixesAndSevens Says:

    Hihi, gömma påsen. Det känner jag igen. Får massiv tantvarning av Lindexpåsar, så dom brukar jag gömma…🙂

  3. Peter Madison Says:

    Hehe….undrar om Dressman någonsin blir coolt? Vilken reklamfirma kan lyckas med det? Du kanske vet….. Så, du är Herr nu, bara å gratulera att du hittat till dom ljusblå himlarna och måste solen alltid bestråla er!

  4. Langri Says:

    Gömma påsen-instinkten känner jag så väl igen. Själv biter jag ihop och lämnar butiken, låtsandes att jag inte bryr mig. Vilket jag naturligtvis gör.

    Grattis återigen, Herr Bulletin.

  5. Fransk Manikyr Says:

    Gratulerar!🙂

  6. Magnus Says:

    Dags för Dressman att börja köra med omärkta påsar kanske?

    Jag har faktiskt aldrig handlat på Dressman men det är väl bara en tidsfråga.

    Jag läste f.ö en undersökning i Dagens Media om varumärken, frågan var vad kvinnor tyckte om mest, män som handlade Gant kläder eller Dressman osv. Det visade sig att snubbarna som handlade hos Dressman stod högst i kurs hos damerna eftersom de visade på sunt förnuft att handla där.

    En annan konstig sak är om det är mer pinsamt att handla på Dressman gentemot Indiska? Indiska är väl ingen högprofil kedja direkt men kanske kan betraktas som lite mer ”på” än Dressman?

  7. Eugéne de Beauharnais Says:

    Dressmann är ett att av ondskans kreatur. Norrmännen säger upp unionen men önskar minsann taga del av svenska pengar. Ur led är tiden!

    Vidare så önskar undertecknad framföra sina gratulationer å det att Ni har inträtt i det äkta ståndet

  8. Bullshit Bulletin Says:

    Det blir intressant om man tvingas gradera Helvetet. Och till en ograderad bruttolista av varumärken jag undviker att flasha med hör:
    – Dressmann (sa, jag)
    – Rusta
    – Jula
    – Jysk
    – Claes Olsson
    – Gant (Dressmann är tydligen ett smartare val)

    Utanför den här listan svävar två månar som har förändrat sin varumärkesstatus, åtminstone för mig. Dessa är:
    – H&M
    – IKEA

    Jag skulle alltså gömma produkter från den första listan i en H&M-kasse och jag skulle inte ha några problem med att köpa ett IKEA-kök.

  9. Peter Madison Says:

    Var i ett Jula-hus i Skövde i december förra året. Ångest är ju ett begrepp, som lundell sjunger, men visst fan kröp det i skinnet i det varuhuset…..

  10. Trebarnspappan Says:

    Var shrtsen äkta Batistina sydda av de där italienska skräddarna? Ha!

    Konstigt att alla sörlänningar tycker vi snackar som i en pilsnerfilm från 40-talet.

    Min gamla kollega brukade alltid ropa: Tjeeenare Nyyypan när han skulla snacka stockholmska.

    Såa vaddå-då!

  11. elinlee Says:

    Klassikern är att snabbt som tusan säga att man inte behöver nån påse och sen stå och svettandes trycka ner dagens inköp i en uppenbart för liten handväska. Vad är vi så rädda för, att någon ska tro att vi brukar handla på Lindex eller Jula? Ve och fasa. Hemma i Mark är det ett stort no-no att ha kläder köpta på Gekås i Ullared, det får man för allt i världen aldrig avslöja för någon.

Kommentera

