Which Bloggers Would You Love to Meet?

Fick, eller vafan, var inne hos ML och snodde en utmaning om vilka bloggare man skulle vilja träffa (läs: ta en öl eller fler med, lyssna på i föredragsform, skratta åt, gråta med) och det är ju inte så svårt. Jag skulle välja dessa:

Spacelounge för hans sköna och ibland tragiska levnadsöden, men samtidigt för att han verkar vara en glimrande bullbaksvirtuos, kompositör och medmänniska. Dessutom har jag inte haft chansen att säga att även jag är intresserad av rymden. Men bara till en viss gräns. Även om rymden inte verkar ha någon.

Magnus för att vi sitter i samma båt. Art-båten. Och för att vi tillsammans driver våra idiotprojekt cdhyllan och cdskåpet. Och så för att han skulle få möjlighet att på riktigt nära håll beskåda en riktigt snygg klocka. Moahahaha… Anytime du är i Stockholm. Det finns många goda ölsorter här.

N för att jag tror att jag skulle kunna få honom att bli lite mindre stressad. Jag följer hans väl och ve och karln verkar ha huvudet på skaft. Men ett stressat huvud på skaft kan bli ett sårbart ett. Tell me about it. En gång i tiden fick jag näsblod så fort en projektledare sa orden ”är du klar med…”. Jag är ingen doktor. Men en snäll och tålmodig människa. Ibland räcker det.

Langri för vi verkar ha mer gemensamt än jag egentligen vet. Mer än så vet jag inte om honom. Vad är Langri för ett namn?

Unge herr Beauharnais för att jag tycker att han driver en av bloggvärldens mest intressanta och intelligenta bloggar. Läs och begrunda. Och njut av språket.

Christina för att jag personligen ska se till att hon pallrar sig iväg till förläggaren med ett manus. Hon skriver som en ängel och borde inte slösa bort sin skrivtid på en blogg när en hel värld sitter där ute och bara väntar på att få läsa något inbundet av henne.

Silverfisken. Såklart. Det var han som fick upp mig på banan med bloggen. Mejlkonverserade om koder och skit innan jag insåg att han inte längre hade tid att svara. Han blev poppis på kort tid. Men bakom skalet finns det en kille jag gillar. För vem fan har inte ett skal? Och ibland är det mjukt som på en nyömsad kräfta. Och ibland som på en pensionerad krabba.

8 svar to “Which Bloggers Would You Love to Meet?”

  1. Peter Madison Says:

    Hmm…tack mannen!! Har tänkt i dom där banorna också. Faktiskt. Och det finns ju några man vill träffa i det verkliga livet. Jag ska ner till stora läskiga stan i november på dop. Samkväm på lokal pub kanske. Med några andra blogare också…?

  2. Peter Madison Says:

    Heh…jag igen. Du, apråpå klockan säg att det är en Omega…! Det skulle passa in på min bild av dig…:) Möjligtvis är du en Breitling men det är väl mest piloter som har såna??

  3. Langri Says:

    Tackar! Skall faktiskt till Stockholm nu på fredag. Då skulle man kunna tagit den där ölen. Nu åker jag bara upp och vänder. Skall på kurs med Christer Wiklander (känner du honom?). I så fall har vi det gemensamt. Det är för övrigt för mycket morsor och dylikt inne på min blogg, så den berättar väldigt lite om mig. I’m a chicken that way…
    Langri är förresten en anglofiering av mitt efternamn som mina vänner gav mig för länge sedan.

  4. cdhyllankillen Says:

    Om jag känner Christer? U bet. Gick copyutbildning för honom i våras. Det kanske du också ska göra? Hälsa honom i så fall. : ) Kul!

  5. Langri Says:

    Ja, det skall jag (eller gör jag rättare sagt). Missade vårterminen med någon vecka. Då hade vi varit kurskamrater. Världen är liten..

    Lovar att hälsa. Ditt namn har jag från tidiga bloggar.

  6. Silverfisken Says:

    Ledsen att jag inte hade tid om det nu var så. Chrille W har jag haft också haft ihop det med. Han fick mig att föreläsa på Berghs ett antal gånger. Small world.

  7. Hanna Jemth Says:

    Fabulous!

    Nu vill jag bli utmanad. Jag vill berätta om alla jag vill träffa.
    Jag utmanar dig att utmana mig!

  8. Magnus Says:

    Vart tog klockan vägen??

Kommentera

