Spliff & Puff.

Jag drömmer ofta. Jag åker också tåg ofta. Och så drömmer jag att jag åker tåg. Inte så konstigt.

Men i natt drömde jag att jag och Bob Marley körde tåget från Stockholm till Karlstad. Vagnarna var skraltiga som de i norra Bombay en het eftermiddag. Trasiga gardiner fladdrade i vinden som vällde in genom krossade sidofönster. Säten vibrerade. Och genom hål i det gamla trägolvet kunde man se rälsen. Det kändes som om tåget skulle spåra ur vilken sekund som helst. Och så rökte vi. Och skrattade. Hela hytten var full av rök. Passiva rökare fick åka gratis.

En trip till Karlstad. Med Bob Marley.

Varför drömmer man så?

5 svar to “Spliff & Puff.”

  1. langri Says:

    Ha ha ha. Jag bläddrar här i Freuds böcker om drömtydning. Förmodligen är din skivsamling vad beträffar Bob Marley lite väl sparsmakad. (En snabb koll på cd-hyllan bekräftar detta.) Kanske vill ditt undermedvetna att du ger reggaen en ny chans? Fast frågan är ju vad fan Bob Marley ska till Karlstad å göra? Det är bisarrt.

  2. Lars Anders Johansson Says:

    Vissa saker ska man helt enkelt inte fråga om utan bara tacksamt ta emot!

  3. Vanja Says:

    Håller med Lasse här ovanför🙂 Underbar dröm, tacka o ta emot!

  4. jdawg Says:

    helt underbara kommentarer ovan! men min tanke blir, har du blivit kvitt förkylningen? ibland när luftvägar och sånt varit lite krassliga kan man drömma om just rök och liknande. är man hängig kan man känna sig lite trasig och urspårad…bob marley däremot, det blir svårare!

  5. kalyana Says:

    omg! haha. han är ju helt galen .)

Kommentera

