Supplajs!

Du har säkert hört den där historien om tysken, Bellman och nån japan som, ja, jag kommer faktiskt inte ihåg den alls. Bara själva slutet. Och har du inte hört den är det ganska värdelöst att läsa just det här stycket eftersom det håller på att urarta i rent trams. Alltså hoppar vi till nästa.

Överraskningar är det bästa jag vet. Så länge de inte kommer som vinterkräksjukan mitt i ens tal på sin bäste väns bröllop. Och att bli överraskad är minst lika roligt som att överraska. Bara jag får veta liiiiiite vad som kanske möjligen kommer att hända. En total överraskning kan förvandla mig till en naken skådis med blackout på Dramatens stora scenen, vars sufflör har tagit fikapaus. Att överraska är som att suga på en god karamell i veckor och jag har tydligen lagt 40 timmar på en videoredigering av en väns svensexefilm. Den blev till en mix av Flugornas herre, Top Gun, Alive, Rocky 1 och Jackass, vilket inte borgar för någon som helst god kvalitet, men den var rolig att göra.

Men nu har jag fått den ultimata överraskningen. Och det är min fru som ligger bakom dådet, hon slutar aldrig att överraska. Jag trodde att jag kände henne hyfsat, men så drar hon fram ännu ett ess ur rockärmen. För att fortsätta att referera till filmer gör jag det nu till The Game med Michael Douglas i huvudrollen. I den blir överraskningen till en utdragen historia där varken tittaren eller huvudpersonen vet vad som ska hända härnäst. Och där är jag nu. Fast utan automatvapen och bilar över kajkanter.

Vid tre tillfällen ska jag gå på bio med tre olika personer och det enda jag vet är att jag ska infinna mig vid en bestämd plats på en bestämd tid. That’s it. Och ja, jag har gått igenom en lista med suspects. Utan framgång. Men även här har min fru säkert lyckats mörka. Jag kanske ska gå och se Göta Kanal med Bosse Ringholm. Eller Saw 3 med Prinsessan Lilian. Det vore något.

På torsdag är det dags för första daten. Och jag har för länge sedan slutat gissa vem det kan vara. Jag har insett att det bara är att ge sig hän och låta Kraften ta över. Det kan ju inte bli annat än trevligt.

5 svar to “Supplajs!”

  1. Mia Says:

    Okej….nu, tillbaka till Bellmanhistorien…..

  2. MS Says:

    Nice prank!

  3. jdawg Says:

    ser fram mot att höra vem som stod där!

  4. Vanja Says:

    Fyller du år? Är 1:a april tidigarelagd i år? (Man vet ju aldrig vad dessa mystiska stormar kan föra med sig) Bröllopsdag? Fyller FRUN år? Har ni temavecka? Låter hur som helst som en YPPERLIG idé att lura ut dig på bioturné, har aldrig hört talas om detta fenomen tidigare men ska genast ta till mig detta 🙂 Ha det så trefvligt!

  5. kalyana Says:

    om du klämmer ur dig tid o plats här så kan ett par hundra fler överraskningar ordnas..

    -skrockar-

Kommentera

