Just nu…

Polarkylan skjuter genom min kropp som ett lasersvärd av flytande kväve.
Mina domnade fingrar smattrar mot tangentbordet som fiskpinnar.
Vårens adresslapp är fel ifylld och irrar omkring där ute.
Men framför mig ligger en Chocolat Noir Domaine Gran Couva och väntar.
Väntar på att få smälta tillsammans med en espresso.

Skit på dig, vintern.

13 svar to “Just nu…”

  1. Vanja Says:

    Men HELVETE! Tack för den. Jag som har börjat ett nytt liv som inte inkluderar choklad (lika mycket)…

  2. Fredo Says:

    Men choklad kan man ju äta. Den här innehåller ju varken fett eller socker. I alla fall inte mycket. : ) Ju mer kakao desto bättre.

  3. Vanja Says:

    Ahaaaa. Sån där choklad som lägger sig som heltäckande manchester i gommen? Härligt…

  4. Mia Says:

    Jag har faktiskt ett litet hemligt vapen. Ett konvektorelement från ÖB. Blåser ut kokhet luft från den sekund man knäpper på den. Efter tio minuter tror man att man har en öppen spis.

    Men jag vågar inte låta det stå på över natten. Jag kan se tidningsrubkrikerna: ”Ung kvinna med extremt snyggt hår död i lägenhetsbrand, billigt element fattade eld!” Så morgonen är ett helvete.

  5. Jorid Says:

    Bra at du nyter livet mens du venter på våren, det er viktig med de små gledene! Det er vinter i Oslo også. Kanskje er det litt varmere i København, dit jeg reiser i morgen…

  6. kalyana Says:

    hehe, ja det friskar på .) minus tjugotre grader här vid vattnet.. då vi tog sparken till skolan i morse.. holy cow!

    -vinterglittrrrrar-

  7. Dr Feeman Says:

    Håller med, skit på dig vintern! men du tänk om det inte blir vinter igen. Gubben vinter kanske blir sur. Å andra sidan halkade jag omkull på vägen till jobbet idag och slog i den iskalla gatan som en rensad torskfilé. Det hade inte hänt om det varit sommar.

  8. jdawg Says:

    inget slår choklad! jag håller med dig fredo, bara nyttigheter:-)

  9. Madison Says:

    hmm…exakt hur kallt har du det där nere i fjollträsk mannen….?😉

  10. Fredo Says:

    Madison: Nu – hela förbannade 4 grader kallt. Den ultimata temperaturen som tack vare Nybrovikens vindar försänker mig i absolut nollpunkt. : )

  11. Madison Says:

    hehe…okeeej…jag ska försöka tycka lite synd om dig dårå… Undrar vad Sir Shackleton hade sagt om en liten bris från Nybroviken….tssss….störtlöjligt förmodligen…;)

  12. Fredo Says:

    Antagligen. Herr Shackleton är en idol. Det är löjligt att klaga på att det är svårt att ta sig hem när det har kommit 2 decimeter nysnö, jämfört med vad den mannen gjorde. Då kan Skinnarmo slänga sig i isväggen.

  13. Madison Says:

    Precis. Skinnarmo är ju en turist på tillvarons isar jämförelsevis med Sir Shackleton å hans utflykter…

Kommentera

