Disappointed!

Jag hade lovat mig själv att inte följa spektaklet. Men det är som att försöka låta bli att slicka sig om läpparna när man äter Pariserbulle, en sån där sockrig rackare, du vet. Igår var det ju ändå minst ett par artister som skulle vara värda att se. Och förutom The Ark som är outstanding var det två andra nummer jag var intresserad av.

Svante och Anne-Lies låt var riktigt bra och deras röster passar bra ihop. Sen kanske kemin mellan dem var som olivolja i vatten. Lärarinnan gjorde mig lite paff med en bra låt men mindre bra sång. Slipar hon bara på den kan det gå långt. Visst, det är att ta bort en del av charmen, men det skulle inte göra ont om hon kunde hålla rena toner.

Men.

Sen till kvällens och världens besvikelse numero uno. Lustans Lakejer hade jag stor förväntan på men som jag ändå var säker på att de skulle svara upp till. De skulle helt enkelt gå in och leverera, som Idoljuryn hade sagt. Men när Johan Kinde började sjunga trodde jag att det var något fel på tv’n. Han sjöng väldigt lågt i ton och kom aldrig upp ur brunnen. Det var bland det sämsta jag hört och jag blev nästan förbannad. Han har ju en cool röst och ser allmänt cool ut. Så kommer det en sång som jag fan inte vet vad jag ska säga om, men det lät som skit. Skit, sa jag.

The Ark tar hem finalen och lärarinnan får återgå till schemaläggning och ackusativobjekt.

Snipp snapp snut. Så var sagan slut.

4 svar to “Disappointed!”

  1. Langri Says:

    Kvällens höjdpunkt måste ändå varit Svante Thuressons kavaj! Den var av snittet ”fan-vad-de-klädde-sig-tacky-på-åttitalet”-ful. Och faktum var att Rydés blåsa inte stod långt efter.

    Ark med Salos fejkbrösthår vinner för övrigt skiten, va?

  2. jdawg Says:

    jag hade planer att skriva ett inlägg om händelsen. tur att jag gick in och kollade dig först. Du har redan skrivit precis det jag tänkte , så tack fredo!

  3. Magnus Says:

    Det är svårt att inte gilla The Ark fast deras låt som roterar i radion nu är ju mycket bättre än deras melodifestivalbidrag.

  4. Magnus Says:

    Förresten så håller jag med om lustans.. kören överröstade ju nästan Kinde.

Kommentera

