Denna dagen, ett liv.

Lägger på The Shins. Beach Boys i 2000-talet. Fast bättre. Sluter ögonen. Njuter. Tvättmaskinen börjar centrifugera. Jag höjer volymen. Min dotter skriker från övervåningen:

– Pappa, sänk! jag hör inte tv:n.

Jag stänger av musiken och öppnar ögonen. Så är allt som vanligt igen.

4 svar to “Denna dagen, ett liv.”

  1. Lotta Says:

    Haha! Underbart är kort.

    Apprpå just tvättmaskinen. Du tror inte det där Jimmy-Hoffa-mirakel-programmet skulle kunna väcka lite andar, i min misshandlade tvättmaskin, till liv??

  2. ms Says:

    Jäkla ungar! Alltid ska de förstöra.
    Denna dagen ett elände.😉

  3. Langri Says:

    Ibland är du en riktig poet, Fredo. Vackert skrivet!

  4. Nemesis Says:

    Välkommen i den första generation som hamnat i kläm på riktigt. Det är sin sak att våra föräldrar gapade ”skruva ned den där förbannade musiken”, men att våra barn också ska göra det …?

    När blir det typ våran tur att bestämma?
    😉

Kommentera

