Blandband bland annat.

Många har redan gjort det. Och jag brukar vara lite sen av mig. Men nu är det dags. Bullshit Bulletin släpper sitt första blandband. Och jag har många att tacka för inspirationen. Peter, Jonas, och Langri är bara några. Och även om jag gillar Indie så kommer inte den här listan ens försöka vara politiskt korrekt, snobbig eller inne. Det finns det andra som sköter bättre. Men om man vill få en bra bild av vem jag är, tror jag att den här listan är helt rätt.

Jag sparkade igång cdhyllan förra året och Magnus tyckte det var en sån bra idé att han joinade mig med sitt cdskåpet. Vad varken han eller jag insåg då var att projektet inte bara framstod som nördigt utan också hopplöst i största allmänhet. Men det tyckte man säkert även om Columbus irrfärder.

Jag ska inte pladdra mer utan gå rakt på listan. Efter att ha svept med blicken, hjärtat och fingrarna över cdhyllan fick jag fram 10 st låtar som inte bara visar på min brokiga musiksmak utan även vilka vackra låtar som gjorts. Nu har jag skänkt bort en bit av mitt inre. Nästa gång kanske det är din tur.

1. BBM – Waiting In The Wing
2. The Ark – You, Who Stole My Solitude

3. Nick Drake – One Of These Things First
4. Eva Cassidy – I Can Only Be Me
5. The Soundtrack of our lives – Pass Through Fear
6. Gus Gus – Polyesterday

7. Titiyo – Defended
8. Viba Femba – Älskar du mig än
9. Simon & Garfunkel – The Only Living Boy In New York
10. David Bowie – Bring Me The Disco King

OBS. Om du spelar låtarna i denna ordning kommer du att upptäcka ett hemligt meddelande…

12 svar to “Blandband bland annat.”

  1. Langri Says:

    Härligt blandband, med betoning på bland, i tid och stil. Skön skiva som i gbg är döpt till ”Bullshits Blandning”. Har aldrig hört Gus Gus förr – en trevlig bekantskap. Snyggt jobbat. Fredo!

  2. MS Says:

    Kalasbra! Det här kommer att bli en CD kallad; 4B
    BullshitBulletinBlandBand

  3. Madison Says:

    Aaahh…blandband regerar och MS’s namnval är ju bara rätt! Har börjat få svår New York feber och en av världens bästa låtar med Simon&Garfunkel gjorde inte saken bättre…eller det gjorde den förresten…:)

  4. sixesandsevens Says:

    Har du gett upp cd-bloggen alltså?? Nä, sätt igång nu!!

  5. Lotta Says:

    Åååå. De gamla hederliga blandbandet. Så underbart! Gad att få läsa Brösten 2. Även över nyheten att du nu kan skriva nya fantastiska inlägg på ny hårddisk. Trist på den gamla bara.

    Nu ska jag lyssna igenom dem. I rätt ordning. Sen ska vi ha ett snack om musik du och jag. (Lite med tanke på din kommentar om min bra musiksmak, och mest med tanke på detta blandband)

    Kramar!

  6. ms Says:

    Det där med hemliga meddelandet….?

    Eh, Det har inget med schizofreni att göra?😉

  7. Langri Says:

    psst. jag har gjort det igen..alltså signerat en kommentar med Fredo. Whats up with that?? Hos Vanja btw;-)

  8. Fredo Says:

    Langri: Jag tar det som en komplimang. Faktum är att jag är mer smickrad än vad jag är oroad över din eventuella personlighetsklyvning.

  9. Erman Says:

    Trevlig blandning… The Ark, de stjäl från de bästa. Introt måste ju vara Thunderstruck rakt av. Nick Drake har jag inte lyssnat mycket på så det verkar ju lovande. Jag har börjat fuska med cdskåpet igen men vet inte om det bara är en rossling innan den lämnas in på pensionatet helt.

  10. Magnus Says:

    Hehe.. oj, nu postade jag med mitt nya top-secret alter ego. Sjit!

  11. Fredo Says:

    Magnus aka Erman: : ) Nu har jag tömt inkorgen. Hade visst dagisnivå på den. Måste be om mer kapacitet. Skicka låten igen.

  12. Magnus Says:

    Nu har jag glömt vilken låt jag skulle skicka. Närminne som en guldfisk. Ska kolla utkorgen om det är kvar.

Kommentera

