Cool kille.

Stod och väntade på bussen hem sent i går kväll, som dessutom var den här vinterns kallaste. Det är jag, en kvittrig kvinna i päls och Otto Sjöberg med Che Guevaramössa dagen till ära. Och med något flackande blick. Han kanske trodde att jag skulle misshandla honom för något han inte gjort. Alla tre står som betongpelare och stirrar till vänster, för att framkalla bussen fortare. Och det förhatliga räknesystemet som visar hur många minuter det är kvar innan bussen anländer verkar alltid fungera sämre när det är kallt.

4 minuter.

3 minuter.

2.

1.

Tom ruta. Som borde betyda att bussen är framme, men som snarare är ett tecken på att det snart kommer upp en ny siffra. Gissa vilken, och du vinner en resa till Bangkok.

4 minuter.

Vi svär tyst men ur våra munnar strilar vita rökpelare som avslöjar oss. En snabb titt på varandra. Det är vi mot den kalla världen. Och den ska fan inte få vinna. Jag känner på mig att bussen snart ska dyka upp. Vilken sekund som helst.

Då.

Då kommer Hemglass och åker förbi.

Ironin har segrat igen.

9 svar to “Cool kille.”

  1. Madison Says:

    Haha…okeej…jag kan väl tycka lite synd om dig dårå… Och Otto i Che mössa…det är ju lite ironi det också ju…hehe… Vad säger Bonnier om det tro??

  2. Benjamin Bergh Says:

    Haha, ironin! Man känner igen sig förresten på det där med att alla på hållplatsen står och kollar åt vänster för att hålla utkik efter bussen. Inte kommer den fortare heller, hehe.

  3. jdawg Says:

    jag sitter här och dumler med hela ansiktet, kan ser er stå där och puffa. spelade glassbilen sin lilla truddelutt för att spå pä det ytterligare?

  4. Lotta Says:

    Hahahahaha!! Jag dör vad kul. Fast hemskt. För dig.

    Du och jag har samma tankar. jag stod också och väbtade på bussen igår. tittade på den analoga klockan som stog still. Undrade om den hade gått sönder av kylan. Jag med.

    Hemska kyla!

  5. Toka Says:

    En klämkäckt spelande frysbox på hjul är ju precis vad man behöver när man står och funderar på om en ny istid är på ingående. ;o)

  6. Fredo Says:

    Madison: Jag tror inte att Otto visste riktigt varför han hade den mössan.

    Benjamin: Det finns en utmärkt teckning av illustratören Jesper Waldersten jag inspirerades av. Kolla upp den.

    J: Hehe, den spelade inte men man hörde den liksom inne i huvudet. Hemskglass.

    Lotta: Ja, det blir kul med starka känslor man känner igen sig i. Det är därför Seinfeld är så roligt.

    Toka: Klämkäck är veckans ord tycker jag. Och en klämkäck glassbil känns lite fel just nu.

  7. Jorid Says:

    Herlig! Jeg kan se det for meg 🙂 Det er kaldt i Oslo også. Og jeg tror Hjemis-bilen har parkert…

  8. Langri Says:

    He he, väldigt väldigt roligt.

  9. kalyana Says:

    hihi.. it all comes back to you 😀

Kommentera

