Jakten på lyx.

saramour.jpg

Efter hårddiskkraschen hemma trodde jag att alla bilder från Sardinienresan var borta. Så hittade jag en mapp med kopior på jobbet. Sånt kan göra en löjligt glad. Det kan jag behöva efter att ha varit sur som balsamvinäger i en vecka nu.

Bilden visar fartyget Saramour (Googla gärna på det) och ser vid första anblicken ut som en vanlig, stor lyxbåt. Det är lite svårt att bilda sig en uppfattning om hur stor den är, man skulle haft en tändsticksask och lagt bredvid. Men faktum är att aset är 46 meter långt. På båtspråk talar man gärna om fot, men eftersom jag är efterbliven på det området är meter ett helt okej längdmått. Jag står säkert 100 meter ifrån båten för att få med hela. Ändå gör jag det inte.

As.

2 svar to “Jakten på lyx.”

  1. Matti Says:

    Hur stora är årorna till den däringa ekan?

  2. Madison Says:

    As var ordet!

Kommentera

