Discokungen & Co.

disco.jpg

Så.

Har du tittat klart? Och förundrats? Och förfärats?

Året är någon gång i slutet av 90-talet. Nittonhundranittiotalet. Och det är fest på gång. Med discotema. Det var inne då. Igen. Ja, det är jag i mitten med hår och allt. Framförallt i en grön kostym från 70-talet som tillhör min far. Det är den enda ursäkt jag har.

Vad jag inte visste var att kvällen skulle bli en av mina mest bisarra. För efter diverse snacks och drinks var det dags för tävling i discodans. Tydligen. Gubben Tainton studsade runt och gjorde sköna moves. För att inspirera oss deltagare. Sen satte det igång. Folk plockades bort en efter en och till slut, efter en timme, var det bara jag och en tjej kvar.

Det är som klippt ur Saturday night fever och det är hård konkurrens mellan oss. Tjejen fladdrar och hoppar runt och är ganska bra på vissa moves. Men då har jag mitt ess kvar. Jag lägger mig på rygg och gör street dance-snurren. Sen, upp fort som fan och peka i taket, i golvet, i taket etc.

Så sprakar det till i högtalarna och Disco inferno tonar ut. Juryn, som består av Lennart Swahn och Ted Åström, förklarar att vinnaren är utsedd. Och det är jag.

Det är sinnessjukt. Inget annat. Jag vinner en hela Absolut men ger bort den till bättre behövande och halkar så småningom hemåt i den kalla februarinatten. Och då är redan Discokungen bortglömd.

10 svar to “Discokungen & Co.”

  1. Lolita Says:

    Hahahahahaha!! Ja, jag är mållös. Faktiskt. Verkligen. Helt mållös.

  2. jdawg Says:

    herregud! ja jag kunde syftat på klädseln, men nu får det handla om dansandet! det låter ju helt fantastiskt, och att få pris av lennart s och ”olyckan”, vilken grej!

  3. Madison Says:

    Asså…allvarligt..?? Hmm..detta är stort mannen….hehe….

  4. MS Says:

    Riiiispekt!

  5. Mia Says:

    Oj, antingen är du jättelång eller så är kvinnorna dvärgar.

  6. Mia Says:

    Tycker du påminner lite om någon slags kollega till Borat. Hihi.

  7. Magnus Says:

    Cool bild! Lite Borat posé indeed. Har du månne spelat basketboll?

  8. Fredo Says:

    Mina damer och herrar. Även om det kanske kommer som en smärre chock för er kan jag berätta att det inte är dvärgar jag är omgiven av. Jag är huvvet längre än de flesta, jag har inte spelat basket och jag tror faktiskt att skärningen på kostymen gör att jag ser ännu längre ut. Som Lasse Berghagen. Fast grön och inte blå.

  9. kalyana Says:

    haha, det är alldeles underbart.. snacka om att bjuda på sig! herr schöning där .)

  10. Matti Says:

    F´resten Fredo… Det är nåt kinky över hela bilden,
    som omslaget till nån gammal xxx-rated VHS-rulle.
    Typ; BullshitBulletin Productions presents:
    ”Undercovers – The story begins”

Kommentera

