Galen gala.

På torsdag är det dags för vår årliga branschfest med tillhörande ”dela ut priser till diverse kampanjer som överträffat våra förväntningar”. Eller, det är egentligen lika mycket gala som när Viggo Cavling står med full Ernst Rolfutstyrsel på en påhittad gala för dem som vill veta om det är just de som är bäst i Sverige, och för honom själv att få glänsa i.

Men kul brukar det vara. Med eller utan diplom. De brukar mest vara ivägen när det är dags att sopa bort resterna av oxfilén i rödvinssky och köra igång dansen och glada drinkars natt.

Fast nu var det egentligen en annan sak jag tänkte fördjupa mig i. Och det är något jag aldrig brukar oroa mig över och som alltid brukar lösa sig. Men nu finns det ju så många modebloggar så man blir GALEN. Jag och min copykollega har satt press på tjejerna genom att hetsa igång en ”vad ska du ha på dig på torsdag-debatt”. Man kan riktigt se paniken i deras ögon när det är vi och inte de som drar igång det snacket.

Min kollega kommer att blomma ut till sin look alike, Andy Garcia i kritstrecksrandigt. Jag är däremot inte överrens med mig själv om jag ska köra ”Professor Kjell A. Nordström i magikersvart”, ”Sven-Bertil Taube med scarf”, ”Loa Falkman med scarf” eller kanske nåt hippie, fast slätrakat. Hmmm, det är inte så lätt. Jag satsar nog på en PS på NK imorgon. Just det, jag får inte glömma en Romeo y Julieta No. 2 i fickan.

Ciao.

3 svar to “Galen gala.”

  1. Madison Says:

    Eftersom det är en sån där inbördesbeundranfest du ska gå på tycker jag du ska vara lite ironiskt klädd….🙂

  2. Fredo Says:

    Håller med.

  3. Nonkomform Says:

    För att få gå på ryggdunkargala måste man ju jobba på byrå och det gör inte jag, längre. Du känner inte någon som behöver en AD-assistent?

Kommentera

