robot11.jpg

På ett torg i någonstans i Sverige. Polisen har just sänkt en kokt med mosbricka och extra räk när det visar sig att de får lite tid över.

– Du Lente, jag slår av radion så leker vi lite med Robban.

– Bra idé. Jag rullar ut honom så får vi se vad han går för idag.

– Akta bara så det inte går som det gjorde i Sollentuna förra veckan. Vafan, se upp kl. 9 – gubben i svart. Phu, det var nära.

– Du, tare lugnt. Jag rattar Robban bättre än de flesta. Så softa va. Kolla in piruetten!

Så rullar den 200 kg tunga pjäsen ut på torget för lite lek och stoj i glada vänners lag. Det är viktigt att komma närmare varandra genom lek. Bara på så sätt kan vi kanske nå ett samhälle med mindre våld.

Foto: Yngve Sjöman

2 svar to “”

  1. Vanja Says:

    Jag gillar detaljerna i bilden. Såsom mannen som väjer för Robban i bildens högra kant. Han har en vaksam uppsyn.

    Jag tror absolut att detta kan bidra till fred.
    Eller åtminstone en anledning till rast nån gång ibland.

  2. ahmedoo Says:

    HAHA! Detta är det roligaste inlägget jag läst denna månad. Helt underbart. Många guldklimpar i denna blogg. Nöjer mig inte med att lägga bokmärke på den utan jag lägger den som en egen knapp under adressfältet bredvid aftonbladet. Ha det bäst!

Kommentera

