Snobbar som softar.

persuaders.jpg

Det räcker med att jag tittar på den här bilden så hör jag musiken. Världens bästa musik som gjorts till en tv-serie.

Och så får jag gåshud. Av bilden. Av musiken.

Den får ligga kvar ett tag som en påminnelse om att från och med nu och framåt är det stil som gäller.

7 svar to “Snobbar som softar.”

  1. Sven-Gunnar Says:

    Ja, det är världens bästa signatur. Gåshud rakt igenom. Underbart att kunna se den igen på TV4 guld…

  2. MS Says:

    Hawaii Five-0 är ännu en mäktig signatur

  3. Fredo Says:

    MS. Kanske det. Men ingen kommer ens i närheten av The Persuaders. Den har ett eget universum.

  4. MS Says:

    Jag har nu scrutanizerat de båda och håller med dig. Du vinner!🙂

    Fast trummorna på denna är rätt läckra ändå

    [audio src="http://www.mjq.net/fiveo/50theme.wav" /]

  5. Madison Says:

    Hmm…vore inte den sviden som Mr Moore bär en ypperlig utstyrsel på ditt ryggdunkarparty?? Om vi nu ska prata stil alltså…;) Förövrigt är jag lite förundrad över att ingen har gjort någon ny version av just nämnda låt… Alla andra bra låtar har ju slaktats och förpackats om i en modern version…gärna med nån slagrappare från bronx…

  6. Fredo Says:

    Madison: Den rappare som slaktar The Persuaders ska jag personligen ge en enkel biljett till de saliga. Men då blir de säkert bara glada. Att återförenas med Tupac, Notorious B.I.G. och Big L.

    “Aiyyo, you betta flee Hops, or get your head flown three blocks
    L keep rapper’s hearts pumpin like Reeboks…
    I got the wild style, always been a foul child
    My guns go boom-boom, and yo’ guns go pow-pow”
    Check this one from 1999’s “Ebonics”:
    “A burglary is a jook, a woof’s a crook
    Mobb Deep already explained the meanin’ of shook
    If you caught a felony, you caught a F
    If you got killed, you got left
    If you got the dragon, you got bad breath
    If you 730, that mean you crazy
    Hit me on the hip means page me”

  7. jdawg Says:

    jag skulle också föreslå den där stilen angående morgondagens kalas, men herr madison var snabbare. i övrigt håller jag med, vi som växte upp med dessa herrar lär inte glömma dem i första taget. eller musiken.

Kommentera

