Slutet på slutet.

Det ser mörkt ut angående ”Slutet på historien”. Jag vet minst två personer som har blivit uppringda, men här är telefonen tyst som en vinternatt i hälsingeskogarna. Men det är lika bra det. Då kan jag släppa det helt och ge mig ut på en längre skrivarresa under sommaren. Förhoppningsvis landar jag någon gång i höst med en bunt A4:or under armen. Eller inte.

Och till er som gick vidare – lycka till!

Jag är inte bitter.

14 svar to “Slutet på slutet.”

  1. A Says:

    verkligen? när blev de uppringda? och vilka historier hade de skrivit slut på om man får fråga? fan va surt…😦 men kul för dom😉

  2. Vanja Says:

    Dom kanske har fel nummer. Visst måste det väl vara så? Om inte – spräng.

  3. Cello Says:

    Jag är ute på febril jakt efter goda tecken på att det fortfarande inte är kört gällande mitt novellslut.
    Men det är det nog…. För om de hade ringt några redan igår så borde de ju ha hunnit med alla (36) före midsommar. 😦 Fortfarande är jag larvigt nöjd med mitt eget bidrag, men kanske borde sluta med att vara det.

    Men vi ger inte upp än va?
    /Cello – ny besökare på denna sida

  4. Eva Says:

    Nä för fasiken vi ger inte upp förrän kl 00.00 den sista juni tycker jag.
    Glad midsommar!

  5. A Says:

    dom kanske börjat med att ringa runt till finalisterna till de början som hade mindre konkurrens. Därav undrade jag om de finalister var Nesser/Khemiri-bidrag (som jag tror var populärast)… Optimism/förnekelse, vad det än är får det leva till slutet av månaden… endast då kommer slutet på historien😉

  6. Cello Says:

    Dåmåste jag hitta på nån annan förnekelse😉 för jag har skrivit ett Nesserslut. Hmm…. kanske att de först ringde dem som bodde närmast…eller kanske att de ringer i bokstavsordning.
    Nä….det funkar inte. Enligt de två teorierna borde jag ha varit uppringd redan om jag hade funnits med. Då måste väl det enda tänkbara vara att våra brev har kommit bort i posten?
    Eftersom 1/7 är en söndag så lär väl det riktiga sörjandet kunna starta på fredag kväll…..
    Oj så pessimistiskt, jag som hade segern i en liten ask när jag hade satt punkt för mitt slut😉

  7. Cello igen Says:

    Nu står det på SVT.se att de alla utvalda. Det tolkar jag som att de är kontaktade. Suck! Ser inte så ljust ut.

  8. A Says:

    måste kommit bort i posten… helt klart.

  9. Cello Says:

    Fick veta av SVT:s projektledare att alla finalister är vidtalade nu. Skiiiiit!

  10. Fredo Says:

    Hehe, det här inlägget blev visst en plats för misslyckade författare. Och jag kände ett ansvar att ta dem under mina vingar och dela på frustrationen. Men låten eder ej nedslås för det utan ta nya tag. Det tänker i alla fall jag göra.

  11. Cello Says:

    Tack för att du gav en plats för frustrationen! Och för uppmuntran! Bra att du tar nya tag. Det gör nog jag också – men måste vara bitter en stund först….
    Hälsningar från en av de misslyckade

  12. JämO nästa? Says:

    Jag tänker inte ens följa tävlingen i höst för jag är övertygad om att den s k juryn har valt finalisterna utifrån helt fel kriterier (man borde ha skrivit att man är en arbetslös kvinna på 18 vårar och att man skulle ta sitt liv om man inte blev uttagen, eller skrivit en snyftare om sin nyligen avlidna mormor kanske?).

    Juryn har usel smak helt enkelt. Har de någonsin upptäckt någon Nobelpristagare, tror ni? Knappast. Vad är deras meriter? Deras kompetens kanske har lyckats finna ”mästaren” bakom en och annan harlekinroman, på sin höjd, men knappast mer.

    Jag, bitter?

  13. Björn Says:

    Ja det är bara att konstatera att man har fel kön:) Det känns faktiskt ganska obegripligt att 34 av 36 finalister är kvinnor. Jag har aldrig sett en konstnärlig tävling med så sned könsfördelning förr. Men det ska bli skoj att få se dem i alla fall.

    Kan inte alla ni som skrivit slut (utan att gå vidare) lägga ut dem så man får läsa? Jag lägger ut min och min skrivpartners slut på Khemiri på min hemsida under dagen. Adressen är: http://hem.bredband.net/b140510/noveller/arkivet.html.

    PS. Eva – jag har haft datorhaveri, kan inte du mejla din berättelse till mig igen så lovar jag att kommentera den.

  14. Björn Says:

    PS. Länken till hemsidan fungerar inte eftersom punkten i slutet av meningen antas tillhöra adressen:(

Kommentera

