Hoppa! Om jag vågar.

sardinienstup.jpg

Bilden är tagen på Sardinien förra året. Jag lägger upp den som en påminnelse om att jag lovar mig själv att våga lite mer och tveka lite mindre. Ibland är jag väldigt bra på att ta beslut, oftast faktiskt. Men när det kommer till beslut om mig själv och vad jag vill göra, går det lite trögare.

Jag pratar om skrivandet och hur jag ska gå vidare med det. Ska jag jobba med det, ska jag skriva vid sidan av, ska jag sluta skriva och börja fotografera som är minst lika roligt? Och sådär håller jag på. Well, Jag låter bilden ligga här ett tag som en morot för mig själv att våga ta steget ut. Även om det verkar högt, vattnet är iskallt och fullt av hajar.

Vågar du hoppa?

10 svar to “Hoppa! Om jag vågar.”

  1. Madison Says:

    Hmm…känner igen resonemanget…om du sparkar på mig så sparkar jag på dig. Framåt är ju trots allt enda alternativet. Fin bild btw…där uppe skulle man haft en liten studio…

  2. Vanja Says:

    jag klättrar hellre upp istället för att hoppa ner🙂

  3. ML Says:

    Åh hvete vilken cool bild!

  4. ML Says:

    här kommer en spamkommentar för att testa om min wordpress länk funkar.. sorry Fredo.

  5. ML Says:

    verkar inte funka…

    adressen till min ”nya” tramsblogg är iaf http://nwmateria.wordpress.com

    jag hoppar ett litet minihopp.

  6. Mia Says:

    Man kan ju alltid hoppa med en bungylina?

    Var det någon som bodde i det lilla huset däruppe förresten?

  7. Mattias Says:

    Hoppa? Klart jag vågar! Jag hoppade i januari och har inte landat ännu!🙂
    Jag hoppade först från V-by.😛

  8. ladymutant Says:

    Hej! Kul att se att du fortfarande skriver, själv har jag ju skolkat rätt brutalt från det…. om du nu minns min oerhört spännande blog…

  9. Vb Says:

    Var bättre på det som yngre, sen formas man av bad erfarenheter….men en dag ska jag igen!
    Häftig bild, har funderat på Sardinien.Kanske ska börja där.Att hoppa alltså.:)

  10. pellen Says:

    Jag skulle kunna tänka mig att hoppa därifrån det första skuggiga partiet på högerkanten. Typ fem-sex meter. Det känns lagom. Ett mål är väl att iallafall sträcka sig upp till tian. Därefter blir det ju sport av det hela.

Kommentera

