Början på historien.

Det var en gång en glad amatör som postade sitt spretiga bidrag till Sveriges Television. Programmet hette ”Slutet på historien” och vände sig till ”personer som inte gett ut något tidigare”. Den glade amatören blev dissad av den mätta juryn och bestämde sig för att minsann visa att han ändå duger.

Med den inledningen vill jag inte bara ge sken av att vara bitter utan även ta tillfället i akt. SVT ska nu nämligen börja sända programmet. Och för att spä på bitterheten ytterligare kommer jag, istället för att se det, ägna mig åt en ny form av författande. Jag ska inte sitta med näsan djupt i ett Worddokument under resten av vintern. Nä, jag tänker börja skriva här och nu och du kommer att få följa med live.

Jag hade tänkt mig ett kapitel åt gången, vilket kan låta som en baggis men som egentligen är ett mycket högre mål än jag har vett att förstå. Om du tycker att det jag skrivit hittills är spretigt och lite punk sådär, beror det bara på att jag är så upprymd av tanken att jag nu äntligen kan komma igång. Det blir inga 15 sidor åt gången, det blir ingen isolering på en kobbe i skärgården och det blir ingen överhängande risk för missbruk av rakvatten i brist på annat.

Jag kanske redan har skrämt bort en handfull läsare med mitt Crossroadsinlägg. Jag kan bara hoppas att fönstret blåser upp så pass hårt att det skapar korsdrag genom bloggsfären.

Så. Snart dags för första delen i berättelsen utan namn och utan mål. Resan börjar här och nu och du åker med gratis.

Enjoy the ride.

4 svar to “Början på historien.”

  1. Matte Says:

    Kör hårt utan tvekan.

  2. Madison Says:

    Vadå bortskrämd….?
    Lägg ut…LÄGG UT!

  3. johnny Says:

    spänner fast säkerhetsbältet…nu!

  4. Stefan Says:

    fan va coolt! Detta ska bli spännande.

    vilket rakvatten pimplade du?

    😉

Kommentera

