All is quiet…

… on New Years Day.

Inte.

Det har knappt blivit nytt år förrän de löften som sjösattes förra året försvinner i horisonten för att aldrig mer komma tillbaka. Dina egna kommer kanske gå på grund eller få slagsida mitt ute på oceanen. Själv har jag täljt mig en barkbåt av löften. Den ligger i en pöl av hopp och jag blåser i dess segel.

Vad kan starta ett nytt år bättre än bra musik? För bara några minuter sedan fick jag upp öronen för tre band jag inte lyssnat på tidigare. De är Snow Patrol, Muse och Editors. Tre skitbra band på ett bräde. Tack för det. Och tack för sparken i baken ML. CDhyllan är duktigt dammig vid det här laget. Kanske får städa lite där.

Vad min barkbåt kommer lastad med? Två saker. Det ena är att gå en kurs i improvisationsteater. Den andra är att börja skriva copy, som det heter i reklambranschen. Teaterkursen vet jag inte om jag kommer in på än och att jag vill börja skriva har chefen ingen aning om. Men han blir nog nöjd när han får veta.

Jo, en sak till. Jag ska bli mer modig.

Du med.

2 svar to “All is quiet…”

  1. Joshua_Tree Says:

    Hörru! Har du missat att du fick bokstaven T av mig?

    S som i Satriani

  2. ML Says:

    Hehe cool man. Snow Patrol är inte dumma och inte Editors heller för den delen.

Kommentera

