Bikt.

En del avlägger nyårslöften. Andra gör verklighet av dem. Bilder från gårdagens Aktuellt visade flockar av folk i trappmaskiner och på löparband. Och en hurtig gymchef som sa att det är bättre att träna en gång i veckan än ingen alls. De flesta som börjar träna efter nyår gör det fem gånger i veckan och riskerar således att dra på sig lika mycket träningsvärk som hela New York Marathon.

December bjöd på hela 20 minuters sol vilket får ses som ett nytt rekord bland många andra. Själv har jag börjat utveckla ett spröt i pannan. Ett sånt som djuphavsfiskar har och som lyser för att locka till sig byten. Det är mycket konstigt vi människor gör när vi blir attackerade av mörkrets furste. Ett är att äta i tid och otid.

Efter julens fettarmageddon kan jag faktiskt se kilona rasa då jag lever efter den enkla regeln att äta mindre, fast oftare. Men i mörkret finns det saker som lyser upp och en av dem är ”The yellow M”. Fan ta den som kom på att gult på rött betyder ÄT! Designerlegenden Hans Brindfors lär ha sålt in färgen blått för en kund enbart för att han tyckte den var snygg. Det var visserligen på den tiden stegosaurier trampade vår jord, d v s mellersta jura- till äldre kritaperioderna. Men ändå.

Nu finns det en burgare som heter El Nacho och jag erkänner att det inte bara är reklamen jag svalt med hull och hår. Och jag hatar egentligen att säga att den är en mycket trevlig upplevelse. Det fanns en som hette El Maco med god texmexsmak och den här smakar ungefär så. Men man har adderat en liten men helt avgörande detalj. Nachochips. Just det. Man har lagt dit några chips mellan bröden och krispighet har plötsligt fått en ny betydelse.

Jag hatar också att säga att du bör prova den innan den försvinner. Eller innan du börjar med den där träningen du bara har lovat dig själv att börja med.

Ett svar to “Bikt.”

  1. Madison Says:

    aldrig i helvetet mannen. Jag har börjat den långa marschen…längre än Mao’s lilla joggintgur…och nu ska El Maco, El Macho och allt det andra bort. Basta!

    Men ät du, gör det…:)

Kommentera

