Se7en.

Ja, så dök det upp en sån där fucking lista igen. Men eftersom den kommer från en av bloggvärldens coolaste ber jag att få bjuda på mig själv och sju saker du inte visste om mig.

1. Jag är en kameleont. Jag är en mästare på att tala med bönder på bönders vis och med lärde män på latin. På gott och ont. Ibland kan jag dröja kvar i ett läger innan jag har hunnit kalibrera mig till nästa. Då är det alltid någon som snabbt påminner mig om att jag uttrycker mig konstigt. Folk verkar dessutom ha svårt för min ursprungsdialekt från norra småland. Rasister.

2. Jag är övertygad om att mitt öde är utstakat och att jag måste tolka de tecken som kommer till mig. Det handlar inte om att jag kan sätta mig ner och vänta på att allt ska hända, för det kommer det inte att göra. Man måste följa sina drömmar, våga göra det man verkligen vill och samtidigt vara lyhörd för omgivningen. Vara medveten. Då sker mirakel. Prova själv.

3. Jag är osynlig. Ibland tänker jag och levererar iakttagelser så snabbt att folk inte hänger med. Det kan få ödesdigra konsekvenser som resulterar i att jag till exempel drar ett skämt som ingen uppfattar. Två minuter senare drar någon annan samma skämt och alla garvar. Då sitter man där och funderar på om man ska bygga en raket till mars, eller nåt.

4. Jag tror på kärlek vid första ögonkastet och det har med punkt 2 att göra. När jag träffade min fru första gången slungades jag in i framtiden för ett ögonblick och fick ett kvitto på att hon var den rätta. Visst, när den gråblöta yllefilten som kallas vardagen smyger sig på och när decembermörkret kväver en som en svart sopsäck kan man ibland fundera på om det verkligen stämmer. Men så blir man på bra humör igen och alla tvivel är röjda. Jag kan vara deprimerad när årstidsväxlingarna fuckar upp hjärnan eller när lågt blodsocker sätter krokben. Men jag hoppas att jag oftast är värd att leva med. Jag älskar dig, älskling!

5. Jag har ett tålamod som kan få granit att vittra sönder av frustration. Men jag kan också ha kort stubin. Det beror på situation. Den korta stubinen är mer förknippad med orättvisor. Tålamodet kommer från mitt intresse för Buddism och Taoism. Kort och gott; om du inte kan påverka en situation är det heller ingen idé att bli upprörd över den. Det handlar inte om att kväva sin ilska, utan om att kanalisera sin känslor innan de blir till ilska.

6. Jag älskar att underhålla. Jag har ett omättligt behov att stå i centrum och att få folk att skratta och känna sig glada. Ibland innebär det att jag får soppatorsk själv. Men antagligen är det värt det. Jag vet att jag får tillbaka det jag ger.

7. Vad jag än tar mig för blir jag jävligt bra på det. På kort tid dessutom. Oavsett om det handlar om sport, språk, musik, vetenskap eller what ever. Då kan man ju tycka att det är lite slöseri att jag bara har jobbat med reklam och kommunikation sedan jag började arbeta 1988. I mina ögon är det världens bästa område att verka inom och jag kommer nog aldrig lämna det.

Det var sju flummiga saker om mig och jag vet inte om det intresserar någon alls. Det var i alla fall skönt att skriva. Så ska det skickas vidare. Och jag gör det till sju slumpvis utvalda bloggare i min närhet. Kanske har ni fått stafettpinnen tidigare. Go ahead Lotta, Madison, Vanja, Ulrika, Axel, AK och Jocke.

5 svar to “Se7en.”

  1. Mia Says:

    Åh jag gillar trean, och fyran.

    Jag skulle så gärna vilja tro på kärlek vid första ögonkastet men jag kan bara inte förmå mig. Det känns lite surt.

  2. Stefan Says:

    fan va snyggt att köra se7en!

    muttrar sjukt avundsjukt.

    sedan så är jag faktiskt en 1 och 7a oxå. är vi bröder 😉

  3. Puman Says:

    Det var snälla saker! FUSK! 😀

  4. Ulrika Says:

    Nu är jag klar med din utmaning.

  5. mymlan Says:

    Hmm. Det här var som en reklamtext för dig själv…

Kommentera

