Sinnessjukt.

Alltså, vad ÄR det egentligen med klockslaget 22:22? Nåt lurt är det. Eller, kanske inte bara lurt. Kanske ett tecken.

Jag har skrivit förut om att klockan ofta visar det när jag lägger mig. Men det beror kanske på ett inrutat beteende med sportsändning i SVT och sånt. Inte så konstigt med det. Men det faktum att min tidigare postning om fenomenet har genererat flest kommentarer och att de är som korta noveller tyder på allt annat än slumpen.

Ikväll satt min fru och jag framför öppna spisen och drack te. Ingen klocka i närheten. Ingen sportsändning på tv. Bara lite småprat om yoga och hur fort den här veckan har gått. Så säger min fru: ”Nä, nu är det nog dags att gå och lägga sig”. Sagt och gjort. Jag plockar undan lite koppar, släcker alla lampor och tar en snabb titt på datorn. Just i detta nu.

Vad står klockan på i nedre högra hörnet? 22:22. Såklart. Och det enda jag får ur mig är ett: ”Fyyyyyyfaaaaaan vad är det egentligen med klockslaget 22:22?”

Nåt lurt är det…

8 svar to “Sinnessjukt.”

  1. Vanja Says:

    I Tillsynshandboken betyder 22.22 ”Lastsäkring i lastbärare” och är en uppmaning att kontrollera om rutiner för egenkontroll av lastsäkring i lastbärare finns och följs. (Vid tveksamhet gör stickprovskontroll).

  2. Madison Says:

    Mmm…lite Stephen King över det…huh…
    Eller så är det tecknet…som din improteaterlärare sa…”skit i jobbet”…går att läsa som skit i klockan, skit i allt det inrutade, skit allt det tråkiga och gör andra saker så kommer klockan försvinna…hmm…tänk om det blir 11.11 istället…. aaarrghh…..

  3. mymlan Says:

    Sinnessjukt var ordet. 🙂

  4. Monika Ringborg Says:

    Nemen, 22.22 är ett vanligt klockslag för mig också …. Ofta när jag tittar på klockan på kvällen så är hon precis det … hu … nu ryser jag

  5. Julia Says:

    Okej, du får ursäkta om jag stör nu.. Jag tror jag håller på att bli sinnessjuk :), men återigen 22:22. Skrev precis ett inlägg om klockslaget på min blogg.
    Helt plöttsligt byts siffran 22:22 mot datumet 1899 30 dec kl 23:22. Underligt tänkte jag, detta har aldrig skett förr. Vad fals..!
    Jag researchar detta och det visar sig att det skett en månförmörkelse vid just detta datumet och vid just denhär tiden. Vad betyder detta? Är det någon/något som vill säga oss någonting?

  6. Julia Says:

    Du har en högst trolig teori där!

  7. Scary Says:

    Min pappa dog en vinternatt kl: 22.22.
    Flera kvällar i veckan när jag tittar på klokan så är den precis 22.22

  8. Iris Says:

    Jag är 22 år, och i ett 1/2 år har kl 22.22 förföljt mig idag som alla andra dagar detta halvår fick jag nog, och inssåg att jag måste kolla upp det, och det visade sig att väldigt många är med om samma sak, Vad betyder det? Jag googlar och googlar och alla undrar samma sak…hmmm…men jag tror att det har någon slags possitiv innerbörd, har jag en kännsla av….I alla fall att det försöker informera oss på om något på något sätt…
    Min partner skrattar år mig, och tycker att jag är aningen knäpp, nu förtiden så fnyser han bara åt mig och blir irriterad, men jag vill så gärna veta vad det är.

    Hjälp till att lösa gåtan.
    Kram/Iris

Kommentera

