Förruttnelse.

Kent sjunger på senaste plattan att ”förruttnelsen börjar precis när du fyllt 37”. Jotack. Idag tog jag en korv med bröd efter jobbet. I all hast och för att spara tid. Men oavsett det, slog det mig att jag börjar bli gammal när jag bad att få enbart senap. Jag som är en ketchupmänniska. Men inte längre, tydligen.

Och inte blir det bättre av att jag fick en sur kommentar av en ”riktig” gubbe förra gången jag köpte korv och valde ketchup. ”Ska du ha KETCHUP på?” sa han och stirrade som om han sett ett vildsvin på motorcykel. Vafan är det frågan om? Låt folk äta sin ketchup om det gör att de känner sig lite yngre.

Låt mig ruttna ifred. Under tiden kan jag se på när ni äter er glass med pappret på. Gråsuggor.

2 svar to “Förruttnelse.”

  1. Langri Says:

    Torbjörn Nilsson (född på femtitalet) hävdade under en föreläsning häromåret att förruttnelseprocessen startar redan vid 25. Och så droppade han tröjan, bara för att få visa sex-packet. Den jäveln. Suckarna från 40-plusdamerna var öronbedövande. Själv kände jag mig rutten.

    Grattis som fan till copyjobbet, Fredo.

    Riktigt kul!

    /Langri

  2. Fredo Says:

    Ja, det var visst så tragiskt att man gror till 25, sen…

    By the way. Copygrejen handlar ju inte om att swticha från AD till copy i ett grepp. Nä, se det snarare som en dimmer. ; )

Kommentera

