Nu har dom skitit i det blå skåpet!

Vad tänker du på när jag säger Göta kanal? Jag trodde nästan det. Loffe, Härenstam, Anderzon och de andra i den svenskaste av svenska filmer sedan Lars Molins Badjävlar. Men det gör inte jag, serru.

Okej, du får en ledtråd. Det har med träning att göra. Va, ska jag simma Göta kanal i sommar? Nä. Bara nästan. Jag ska ro skiten innan sommaren. Nu går skam på torra land, kanske du tycker. Och det gör han. För han hatar att blöta ner sig.

Jag och chefen har utmanat varandra att på våra roddmaskiner se vem som först tar sig den knappt 200 km slingrande väg som Göta kanal utgör från Götet till Fjollträsk. Fast om man räknar med Trollhätte kanal och Göta älv blir hela sträckan 390 km. Och det vet inte chefen om än. Min plan är att ligga strax efter honom och när han har gått i mål, lägger jag i en extra växel och drar ifrån. Då lär han sitta någonstans i Borensberg och dricka starköl när jag glider förbi och slussar vidare uppströms.

Ikväll gick första etappen. Jag körde 7 km och han hade tydligen klarat 8. Om man ror på det sättet, tre gånger i veckan, kommer jag inte bara få valkar i röven utan förhoppningsvis även en svagt v-formad överkropp. Och ett lugnt inre.

Här kan du se en karta över äventyret. Tack till www.gotacanal.se

gotacanal_map1.jpg

Kommentera

