Melodifestivafan.

Jag KAN inte slita mig ifrån den. Det går bara inte. Men man får ju både smekningar och spörapp, så det jämnar antagligen ut sig.

I början. Ett Britney-miffo som hade lyckats krångla sig ur Idolhåven för oönskade bidrag och nu stod där och gjorde bort sig själv och förolämpade tittarna med ett ryskinfekterat inferno. Galet dåligt.

Sen. Lasse Lindh. Ta världens mesigaste man och ställ honom i en mörk granskog. Ta sen hans skugga och låt den sjunga. Märkligt. Och jag som trodde att Lasse var Eva Dahlgren. Jag gäspar så att käkbenet får en fraktur.

Sen. Ett par habila bidrag. Rongedal levererar och jag får tillbaka hoppet. En kille med en svala påminner mig visserligen om käkfrakturen, men sen kommer Sanna.

Det är dags för en av de starkaste ballader som sjungits. Den kommer att gå långt. Det är inte klokt vad den är bra egentligen.

Lite humor. Björn är inte alls rolig i början men när han påminner om en ung Robert Gustavsson i knipa, där han hänger och dinglar i luften, blir det riktigt kul.

Sen är det dags för cirkus. Kebabcirkus. Var det någon som trodde att de skulle gå vidare? Kanske Carola när hon fick veta att hon och Andreas inte alls gick direkt till final, utan nu måste slåss med knogjärn på en bakgård om en eventuell finalplats. Och det är inte alls säkert att de tar den. Låten var jävligt skrikig och de kompletterade varandra som vatten och olivolja.

Jag tror att det skulle vara nyttigt för Carola att åka på lite däng, så kanske hon fattar att hon ska svara något annat än: ”Det är jag som är Carola” på frågan om vad hon känner i Green room.

Tack Västerås och tack Sverige.

God natt jord.

5 svar to “Melodifestivafan.”

  1. Ulrika Says:

    Carola måste slåss med knogjärn på en bakgård om finalplatsen.
    Underbart.
    Hoppas käkfrakturen är bättre.

  2. Nemo Says:

    En alltigenom glimrande analys. Sedan vill jag tillägga – jag gillade att Adam Alsing spelade valthorn i Klezmerorkestern….

  3. livsglimtar Says:

    Hi hi sitter är och fnissar åt ditt inlägg, klockren analys av melodifestivafan.

  4. madison Says:

    Ååhh…livet är ju en schlager mannen!🙂
    Hoppas att Carola inte kommer vidare…jo hon kan sjunga men jag ogillar verkligen den lilla skenheliga ödlan. En T-Rex skulle inte ens vilja sätta tänderna i henne…huh…

  5. ball gown wedding dresses new york Says:

    I was so undecided about this until I read your article. Persuasion must be one of your gifts, as you have presented a convincing alternative to anything I have read.

Kommentera

