Eric Gadd. På svenska.

Kolla in videon här.

I like.

6 svar to “Eric Gadd. På svenska.”

  1. Madison Says:

    Ååh..jag vill inte vara neggo men vadå liksom. Nu gör vi en ”datorvideoframförenstorjävlagrönduk” och sen sjunger du som Prince gjorde i låten Kiss 1986…och vi förpackar dyngan lite lagomt snyggt…zzzzz….

    Nej du jävelberg…den föll mig inte i smaken!

    Förlåt.

    Kram.

  2. Fredo Says:

    Ord och inga visor där, bäste rymdmusiker.
    Videon är en travesti eller sämre kopia av Sony Bravias reklamfilmer. Här lyckas han få med både färgsplatter och studsande bollar. Ingen originell idé. Själva låten är inte heller originell men jag tycker det är kul med svenska för en gång skull.

  3. Madison Says:

    Hmm…nu har jag lyssnat några gånger till men…nää det funkar inte. Kan vara så att herr Gadd inte riktigt är min påse helt enkelt.

    Men jag bjuder på en öl på mosebacketerrassen när tiden är kommen för det…lämpligtvis till sommaren!

  4. deeped Says:

    Ah. Det känns som 88. Då han gav ut ”Pang pang” och lirade med resten av göteborgsfunkadelicligan. Videon känns snarare som en pendang till Robyn ft Kleerup. Låten? Funkar. Snart dags för Gadd att gå hela cirkeln och börja att spela sin funk. Rätt väg.

  5. deep|edition » Funk(ar) Says:

    […] Via Bullshit hittar jag en intressant ny sak. Som känns som en återkomst man väntat på i… arton år (jeez)? Eric Gadd gör det på svenska. Och gör det bra. Och har släppt slick-soulen och rör sig tillbaka mot funken, mot Prince anno 80-tal. […]

  6. Martin Says:

    Som inbiten Gaddare (?) kan jag bara tycka att han alltid varit bäst på svenska. Det där engelska tjafset som sträckte sig över nästan två decennier gjorde honom i bästa fall till en färgglad kopia av en massa bleka original från usa. Så där får han tummen upp från mig. Å andra sidan…kanske han skulle släppa sargen och ge upp den där falsetten nu. Göra en Stenmark och liksom raka av sig håret och bli lite farlig. En annan högst subjektiv åsikt (mitt bland allt det objektiva jag står för) är att karln är helt hopplös i bockskägg. Kan ingen gå fram och säga: ”Erik, du har ingen skäggväxt. Men du är okej ändå.”

Kommentera

