Bästa 70-talslåten.

Fick en utmaning från Mymlan om bästa 70-talslåten. Och den första jag kom att tänka på hade hon redan publicerat. David Bowies Life on Mars. Men eftersom jag är född 1970, blir valet inte svårt. Bandet är Black Sabbath. Låten är Black Sabbath. Albumet är Black Sabbath. Det blir inte snyggare än så. Och inte tyngre heller för den delen. Videon suger men inte låten. Håll någon vuxen i handen och njut.

5 svar to “Bästa 70-talslåten.”

  1. Madison Says:

    Jag hade ingen vuxen att hålla i handen så njutningen uteblev. Helt.
    Men Ozzy är kul å cool!

  2. mymlan Says:

    Jag håller fortfarande på Life on Mars.🙂

  3. Ulrika Good Says:

    Jaha. Nu passar det att hoppa på utmaningar till höger och vänster, minsann.

    (Men Google-bilden gör att jag förlåter dig :-))

  4. rigg Says:

    En ur mitt medvetande helt borttappad låt. Hade plattan på vinyl en gång i förra årtusendet. Kanonbra!

  5. lord Fredruk Says:

    Då röstar jag för Hole in the sky från Sabotage. Vol 4 tar dock hem guldet för omslaget.

Kommentera

