Morgonsof-fan också.

Jag är besviken. SVT’s nya humorsatsning Morgonsoffan faller pladask och lämnar en besk eftersmak. Rada gärna upp Björn Gustafsson, Nour el-Refai, Petra Mede, Johan Glans och David Batra. Visst, jag fattar, vi bygger karaktärerna på Kristin Kaspersen m fl. skruvar till dem ytterligare, projicerar fördomar på gästerna och klipper in en lobotomerad figur, spelad av Björn. Det blir inte kul för det. Eller, kanske just därför.

Humor måste bestå av vissa byggstenar för att fungera, även om jag inte tror att Morgonsoffan är tänkt som humor für alle. Det är något studentikost, knastertorrt och fikarumscorny över det. Kvarteret Skatan var något annorlunda, något banbrytande och också väldigt roligt. Morgonsoffan känns mer som en idé till en kort sketch snarare än en serie på 12 avsnitt.

Det kan också vara så att jag är en gnällig gubbjävel som inte förstår någonting. Det är också humor. Och det bjuder jag på. Fast inte i 12 avsnitt.

3 svar to “Morgonsof-fan också.”

  1. Madison Says:

    David Batra är och har aldrig varit rolig. Varför får han vara med i tv?
    Aah…skönt att såga det första man gör denna pissgråa torsdag….(vädret alltså)

  2. Niklas Says:

    David Batra är ju skitrolig normalt. En av Sveriges bästa komiker, men jag vet inte vad som gick snett här. Petra Mede är däremot alltid en sopa.

    Håller med om att programmet var totalt värdelöst hur som helst..

  3. Vanja Says:

    Och jag kan inte annat än att hålla med (tyvärr). Efter ett par veckor av spänd iver hade mina föräntningar på programmet tagit gigantiska proportioner. När det äntligen visades satt jag med spänd förväntan och kände hur grinet stelnade. Det kändes som att det hela tiden saknades något. Kanske att jag inte skrattade en enda gång.

    Men jag har ju å andra sidan ingen humor.

Kommentera

