Här är där man är…

Mymlan har, tro det eller ej, skickat en utmaning. Undrar om hon får betalt per utmaning. Hur som helst lyder den:

Du är utmanad att välja något eller några ställen i film- eller bokvärlden du skulle vilja åka till… Det spelar ingen roll om det är påhittat eller på riktigt.

Det är en rolig utmaning eftersom den sätter ens fantasi (och minne) på prov. Det finns utmaningar jag ignorerar av tidsbrist eller för att de bara är boring. Stefans utmaning har dock inget att göra med det. Jag kan helt enkelt inte komma på det sämsta jag sagt. Eller bästa. Sa jag.

Åter till utmaningen. Jag skulle vilja:

  • Ta en sväng i Tusenåriga Falken i Star Wars och självklart göra en ”jump to lightspeed”.
  • Besöka The Great Northern Hotel i Twin Peaks. Eller varför inte The Black Lodge. Eller The Roadhouse Café för en kopp jävligt starkt kaffe.
  • Naturligtvis åka hiss med Willy Wonka i Kalle och chokladfabriken, bokvarianten, fast med Ernst-Hugo Järegård som Willy.
  • När man tänker efter finns det kanske 100 till men den sista jag väljer blir ändå att springa med Forrest Gump. Mot solnedgången och bara låta skägget växa.

Utmaningen går vidare till Rigg, Kontaktmannen och Madison. Nu tar jag paus en vecka.

10 svar to “Här är där man är…”

  1. Madison Says:

    Gran Canaria alltså. Fegt å lämna oss andra här!
    Utmaning antagen…nu ska jag käka svamp å låta fantasin skena iväg…

  2. mymlan Says:

    Jag kan väl för fasen inte rå för att folk skickar på mig utmaningar var och varannan dag… 😉

  3. mymlan Says:

    Jag önskar verkligen att jag fick betalt. 🙂

  4. klok som en bok « the real mymlan Says:

    […] böcker, bok, boktips, läsa, lästips, lista, nazityskland, språk, utmaning |   Fredo undrar om jag får betalt per utmaning jag skickar. Nä. Jag är bara så slavisk att när jag får en utmaning så gör jag […]

  5. kontaktmannen Says:

    Utmaningen accepterad. Skott kommer.

  6. Stefan Says:

    sola ordentligt, drick pinacolada som fan – då kommer dumheterna i grodform på löpande band

    😉

  7. rigg Says:

    Nu har jag svarat!

  8. Abbes pappa Says:

    Hej på dig, Fredo.

    Hoppas du har det underbart på Gran Can. Tänkte att du skulle få en ny utmaning att sätta tänderna i när du kommer hem.

    Jag har blivit utmanad att berätta om hur livet såg ut för fem, tio, femton och tjugo år sedan. Och nu skickar jag utmaningen vidare till dig.

    Mvh
    /Abbes pappa

  9. Martin Says:

    Har själv varit i ”Twin Peaks” och besökt de flesta platserna från serien. Boy, om jag blev besviken. Mar T Café serverade ett skitkaffe, pajen var i bästa fall ljummen och personalen var jävligt less på att se ännu en turist med skogshuggarskjorta och varenda one-liner i filmer på lut. Enda roliga var att någon spraymålat kaklet på toan med ”Bob was here and watersplashed.”

  10. a line sweetheart wedding dresses Says:

    andrewcolorado.ifdef.jpbaixar-filmesbaixar-filme-legal” baixar filme legal

Kommentera

