Funk you.

Det luktar funket, som någon av mina Göteborgsvänner helt ohämmat skulle hasplat ur sig. Men eftersom jag gillar dem och inspireras av dem tillåter jag mig själv att leverera detsamma. Som ett försvar.

Eric Gadd gör det. Madonna gör det. De dammar av en musikstil som hamnat lite i diket efter Prince-eran. Är det okej med ett litet streck för att ordet i sig ska bli snyggare, Kontaktmannen?

Eric Gadd ska bli mycket intressant att höra nu när han sjunger på svenska igen och funkar till det lite mer än den slajmiga soul som runnit ur hans hjärna på sistone. Däremot känns Madonna förvånansvärt ointressant. Jag kan inte riktigt sätta ord på det, men när jag ser henne skreva på skivomslaget kan jag inte annat än gäspa så att käken knakar ur led. Det är som en karikatyr av henne. Och det tror jag absolut inte är meningen.

Men musiken kanske är mer intressant än hennes så kallade nya stil. Nä, om jag fick styla Madonna skulle jag raka av henne håret, kanske ställa henne i en solariedusch a la Ross i Vänner, ta på henne svarta Tretorn gummistövlar och sist men inte minst, en gul fjärilshåv i handen som hon sträcker mot skyn. Och där kommer Tomas Di Leva dalande som ett höstlöv.

Och så PANG, blir allting svart.

Funk off.

Ett svar to “Funk you.”

  1. kontaktmannen Says:

    Helt OK, mon fère. Du är så förståndig att du har tillåtelse att göra vad som helst
    / Hittlerr.

Kommentera

