Dubbelbottnat.


Jag har alltid gillat att fotografera. Så även min far. Bilden föreställer mig när jag dricker slattar av Borgs öl hos farmor och farfar någon gång i början av 70-talet. Den hänger i vårt kök som ett minne av farmor och farfar, att svartvita foton är snyggare än färg samt att öl bör introduceras i god tid.

Men bilden ljuger. Avfotografereringen jag gjorde med mobilkameran skänker betraktaren en Sally Mann-känsla när min egen silhuett speglar sig i glaset över den 35 år yngre versionen av mig själv.

Man kan nästan höra Hans Villius röst eka: ”Året är 1974. Mannen på bilden är törstig. Efter hårt avverkad lek hos farföräldrarna är det så dags för en ölpaus vid det vaxduksprydda köksbordet.”

2 svar to “Dubbelbottnat.”

  1. Axel Says:

    Otroligt bra. Ett kodakmoment som slår det mesta. Borgs öl – kom tillbaka!

  2. 2013 prom dresses yellow 2013 Says:

    If you’re still on the fence: grab your favorite earphones, head down to a Best Buy and ask to plug them into a Zune then an iPod and see which one sounds better to you, and which interface makes you more. Then you’ll know which is right for you.

Kommentera

