FRA Russia with love.

Ups. Jag hade glömt skriva om FRA-lagen, något som går fram genom bloggsfären som en skenande skogsbrand i norra Californien. Deeped kastar upp några kloka FRA-bollar och jag hakar på så gott jag kan.

Det är galet. Det är förhistoriskt. Det är skrämmande. Alliansen har satt sin sista potatis och just den här heta färskpotatisen kanske kväver dem. Återstår bara att se hur. Kanske som ett virus som sakta men säkert bryter ner. Eller som en matsked arsenik i frukostgröten. Lite mer, knall fall.

Hur som helst. Bara några kilometer från mig ligger anläggningen som från och med nu går under namnet STASI. Jag har jobbat med tillverkning av skyltar. Och jag är en påhittig jävel. Det är nästan så man hoppas att någon ska läsa det här och ”tvinga mig” stänga bloggen. Hmm, kanske är det bästa sättet. Att driva stenhård opinion från sin egen blogg. Kanske Teflonfolket hör av sig igen. Hoppas det.

Alltså. Från och med nu uppmanar jag alla (de få) som läser det här att kasta mer bränsle på debattbålet. Om inte namnlistor och fysiska demonstrationer biter på den så kallade demokratin kanske framtidens demokrati, bloggdemokratin, gör det. Låt oss se. Låt oss hoppas.

Upp till kamp. För fan.

3 svar to “FRA Russia with love.”

  1. Madison Says:

    Du satt det mannen. Upp till kamp! Det här håller på att gå käpprätt åt helvete.
    Jag är så trött så trött på vad som händer just nu i det här landet.

    Vad ska vi göra, fram till valet 2010?

  2. Axel Says:

    Det är folket som bygger landet, för de är de enda som kan det. Ulf Gerhard Lundell.

  3. Madison Says:

    Det är också folket som valde denna regering…

Kommentera

