Stenad.

Det har gått två veckor av semestern och framsidan av huset håller så sakta på att förvandlas från gräsgrusinferno till gedigen borggård. Gräsgrusinferno låter som en oorganiserad mix av Franska öppna och Wimbledon där det enda som saknas är Nadal och Federer i en hög mitt på.

Men vem har sagt att stenläggning är en promenad i parken? 3 ton sten har flyttats från sina pallar och utgör nu ett underlag för eftervärlden att häpna över. Och med tanke på att vi aldrig har lagt sten förut får man se resultatet som imponerande, dock inte lika mycket som värken i kroppens samtliga muskler.

Här följer två bilder som får tala för sig själva. Jag gillar när de får göra det.

Hälften styrka, hälften dumhet.

4 svar to “Stenad.”

  1. Madison Says:

    Du skulle behöva ett handtag mannen! Himla synd att jag bor så långt bort…:)

  2. Fredo Says:

    Och jag som tog i med hårdhandskarna. 🙂

  3. Dustboy Says:

    Jag är imponerad – och överraskad, men ändå inte. Att förutom den skarpa hjärna som driver BB, hitta sega primatmuskler – framdrivna av spenat och entrecote – under Penguin-skjortan är väl ingen överraskning. Så, vem ska förundras över detta. Du har alltid – under den korta tid vi gjorde bekantskap – imponerat på mig. Saknar dig mannen. Vi behöver kramas lite. Som män. Och jag gillar att du tog i med hådhandskarna. Som vi brukade 😉

  4. Vito Says:

    Och vad gör mina gamla bilhandskar på bilden?

Kommentera

