En satans eftermiddag.

Sådärja. Tre korta men onödiga inlägg på en kvart. Men jag kände att jag behövde få ur mig lite negativ energi. Jag väljer att slå på min egen blogg istället för på dem som redan ligger. Det finns det andra som gör bättre, eller man kanske skulle säga sämre.

Dagens lunch, som kallades för Thaikyckling med nudlar, såg gott ut men smakade som en vecka gamla överkokta spagetti som man slagit en kopp te över, för att slutligen kröna eländet med några torra bitar kyckling. Jag fick ge mig ut efter en ny lunch som blev en skadeskjuten pastasallad. Men den kvävde i alla fall hungern och den frustration som likt magma hade börjat trycka upp ur mellangärdet.

Sen drabbades jag av en slags personlig förlust. Halva mitt medvetande dekapiterades på en kvart och mitt jobb kommer att göras halvhjärtat ett tag framöver. Innan tiden läker såret. Och ett nytt medvetande växer ut.

Ta ingenting för givet. Lev idag som om du skulle åka ut med din cykel framför en bil på ett övergångställe imorgon.

Det är sent nu.

Kommentera

