Till alla cyklister.

När ni närmar er ett övergångställe på er cykel och ser att en bil närmar sig…

… HAR NI INTE FÖRETRÄDE. BARA OM NI KLIVER AV OCH GÅR MED CYKELN. (eller om särskild väjningsskylt finns uppsatt)

Tron på att ni är osårbara är lika stor som hålet i era huvuden. Och mot den hjälper tyvärr inte hjälm.

3 svar to “Till alla cyklister.”

  1. David Says:

    Låter som om du hamnat i en mindre trevlig trafiksituation. Så här ligger det till… Många tror att bilar är gjorda av skumgummi, så är det bara.

    För övrigt är det ”släpp galningarna lös-veckor” nu. Tro mig… Så många dårar som jag stött på i mitt jobb senaste veckan, har jag inte mött det senaste året ens.

    /Kusinen.

  2. kontaktmannen Says:

    Tutan väcker alla zombies. Hårt och länge är modellen.

  3. Thomas Says:

    Det är åt bägge håll. Jag blev påkörd vid Skeppsbron i somras. Mitt företräde var det inget snack om. Lika korkade är cyklisterna många gånger när de respektlöst plöjer fram med musik i öronen.

Kommentera

