Idol 2008.

Då var det igång igen. Och jag kan inte låta bli att titta. Och lyssna. Och få gåshud. Och motsatsen till det.

Hmm, låt se. Nya juryn består av… * gnuggar ögonen * Peter Swartling, Carolina Gynning och … Gary Sinise. Jaha, det var en intressant konstellation. Vänta nu. Nähä, de var bara lite lika dem.

Hmm, igen. Anders Bagge bor visst granne med min dotters kompis. Vidvinkelpanoreringen från hans tomt gick inte att ta miste på. Och en kompis till mig på ön bor granne med en viss Max Martin. Det kanske är det man ska göra när man bor som jag. Skriva till världsartister. Inte till biltillverkare och fondförvaltare.

Laila Bagge är ex till Anders (och tvärtom) och jag tror att vi kommer att hinna med att både tröttna på och kräkas åt deras råa men vänliga ton till varandra. Ikväll var det dock lite kul.

Andreas Carlsson visar sig vara en rolig jävel som kan det där med att kapa snyggt vid fotknölarna på alla tondöva spån som bränt veckopengen på att ta sig från Jönköping till huvudstaden. Han är min nya idol.

Just det, så var det de tävlande, eller de som hade tänkt bli det. En gåshud ikväll. En rödhårig siren sjöng ”River deep, mountain high” och det räckte med några takter för att hon skulle få grönt ljus, biljett av guld och ge mig hud av gås. Nåt sånt.

Det här kommer att bli kul.

4 svar to “Idol 2008.”

  1. Vanja Says:

    Jag missade hela konkarongen men fick någon slags uppfattning i liknande rang om Carolina Gynn…Laila Bagge & c:o från TV4:as nyhetsmorgon igår.

    Jag ser framför mig hur samma råvänliga ton i studiesyfte skulle kunna användas på barn. Kanske deras barn. Det här ska bli kul som sagt!

  2. Anjo Says:

    Det hade varit rätt coolt om det var Gary Sinise i juryn. Fan, hans sågningar med den blicken. Jag tror folk hade skjutit sig efteråt.

  3. kevlarsoul Says:

    Vad är det för ö? Käringön?

  4. bridesmaid dresses orange color Says:

    Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it’s really informative. I’m gonna watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!

Kommentera

