Va?

Telefonen ringde vid 20-tiden.

”Hej. Jag. Heter. Peter. Karlsson. Och. Ringer. Från. Hörsel. Skadades. Förbund. Jag. Söker…”

Jag: ”Hej. Bla bla bla bla, nej hon är upptagen med att lägga barn.”

”Ok. Tack.”

Min fru: ”Vem var det?”

Jag: ”Det var Hörselskadades Förbund”.

Min fru: ”Men ringer de nu igen? Jag har ju slutat betala dem, varför ringer de, fattar de dåligt?”

Jag: ”Nä, men jag tror att de hör dåligt.”

Ett svar to “Va?”

  1. David Says:

    Tjomme: ”Hej, jag ringer från Bredbandsbolaget… Vi ser gärna att ni använder vårat nät.”

    David: ”Mm-kay…”

    Tjomme: ”Vad har du för bredband idag?”

    David: ”ComHem, 10 MBit.”

    Tjomme: ”Det betalar du en djefvla massa för, va?”

    David: ”Nej, jag har personalrabatt i och med att jag marknadsför deras produkter.”

    Tjomme: ”O fan!”

    *klick*

Kommentera

