Fifteen – love.

Igår fick jag för mig att jag skulle skaffa ett par tennisshorts. Man vill ju se lite classy ut på söndagarna i tennishallen. Så jag begav mig till Stadium men fick lämna butiken slokörad efter att ha blivit utsatt för en orgie i opersonliga enmanstält till shorts och en expedit som vänligt men bestämt hänvisade mig till “någon tennisklubb”.

Så jag Googlade. Och hittade en butik på Kungsholmen. Grandpa. Och en hel låda med vintageshorts (inte jag på bilden) från Munsingwear Grand Slam, numera Original Penguin. Från 60-talet. I obrutna förpackningar. Det var som att hitta guldtackor på gatan. Eller plutonium för första gången.

Adrenalinet pumpade i kroppen och inte förrän långt senare på kvällen hade mina värden återgått till det normala. Jag har nog inte varit med om något coolare i klädväg. Jag får uppdatera med en ny actionbild efter helgen. För det är så de ska användas. In action.

2 svar to “Fifteen – love.”

  1. Nina Says:

    Vem hade gömt den lådan under alla dessa år?
    Jag vill också ha…

  2. Hasse Says:

    Klockrena.
    Dom är på riktigt, helt enkelt.
    Grattis till fyndet.

Kommentera

