Humorblogg, anyone?

Nu har jag bestämt mig. Jag ska starta en renodlad humorblogg. Den blir garanterat fri från eftertanke och filosofiska fridykningar. Och jag bestämde mig ikväll efter att ha sett Umeå ta guldet i damallsvenskan.

Jag menar, finns det något roligare att se än en målvakt som släpper in mål? Va? Och lägg ner snacket om att hoppa på kvinnor eller damfotboll. Jag tycker det är stor humor att en spelardisciplin kan vara så in i helvete dålig. Inget annat. Möjligen kommer bandymålvakter (herr som dam) på delad första plats.

Sen var det ett annat program som gav mig inspiration till en humorblogg. Programmet hette ”En som alla – alla som en” och var en dokumentär som visade på hur det ser ut idag, två år efter att Sverigedemokraterna vann stort i kommunalvalet i Landskrona. YGL – Yttrandefrihetsgrundlagen är en fin sak vi ska värna om och som är det fundament vår demokrati vilar på. Men den avslöjar också hur korkade och insnöade människor kan vara.

Ett avsnitt i filmen där en diskussion om ”svenska byggnader” hölls fick mig att både skratta och sätta skrattet i halsen. Det var som att bevittna en chimpans som just lärt sig tala och bestämde sig för att djupanalysera ”svensk” arkitektur.

Nä, kom och ta mig långt här ifrån (klapp-klapp) långt här ifrån (klapp-klapp) långt här ifrån. Här ska snickras humorblogg.

Namnförslag, anyone? Funderade lite på 100kackerlackor. Typ.

7 svar to “Humorblogg, anyone?”

  1. kontaktmannen Says:

    Jag vet inte om en renodlad humorblogg är en så bra idé. Tycker inte att det brukar bli så speciellt kul när du försöker begå komedi. När du är sarkastisk och frän blir resultatet däremot alltid bitande och underhållande. Mer av den varan istället.

  2. Per Robert Öhlin Says:

    Det där med svenska byggnader fick mig att återkalla en likande upplevelse. Jag gjorde research för Cementa (hette det då) och fick en liten anspråkslös trycksak i mina händer. Liten var den, konstigt format och enbart tryckt i en gräslig blå färg som fick tankarna att hamna i närheten av grundskolan stencilapparat.

    Anledningen till att jag började bläddra i den var att den var en slags motsvarighet till arkitekternas guldäggsbok. Den här var från 1967 och vinnare var ett hus som dröp av miljonprogramsestetik. Det var Domusbyggnaden i Örebro (eller liknande stad), platt tak och fruktansvärt deprimerande utseende.

    Det var arkitekternas våta dröm anno 1967. Jag måste ha sett ut som en fågelholk när jag slog upp första sidan. Herrejävlar! Jag kunde inte lämna ifrån mig trycksaken på hela dagen.

  3. Thomas Says:

    Starta och driv en humorblogg. Det är ju din tanke.

  4. Den Brutale Bibliotekarien Says:

    Jag ber att få rekommendera mig. Bibliotekshumor – roligare än det låter … http://brutalbibl.blogspot.com

  5. Paradis Oscar Says:

    Kör på! Kolla in vår blogg!

  6. Paradis Oscar Says:

    http://www.paradis.bloggsida.se

  7. Annika Says:

    Hej!

Kommentera

