Syrebrist.

Jag kan konstatera att många av mina så kallade bloggvänner just nu lider av dålig fantasi eller att deras egon håller på att kväva dem. Det är en besynnerlig röra av ångest och frustration som just nu strömmar ut från blogg-Sverige. Kanske dags för något nytt?

Själv drar jag mitt strå till stacken och tar en paus. Igen.

6 svar to “Syrebrist.”

  1. deeped Says:

    Egon? Vad har Egon Kärrman med saken att göra? Vem är det han kväver egentligen?!🙂

  2. Fredric Says:

    Egons hydda har kapacitet att kväva det mesta och de flesta. Och han är hänsynslös.🙂

  3. Ulrika Says:

    Fråga 1: Ska jag känna mig träffad?
    Fråga 2: VIlken stack? Ångeststacken? Frustrationsstacken? Och på vilket sätt drar din bloggpaus ett strå till dessa stackar? (Det var visst mer än en fråga.)🙂

  4. Fredo Says:

    Men kan man inte se en dipp i inspirationen och påhittigheten över lag? Ja, förutom hos Bloggfrossa, som rusar på som en LSD-trippad Energizer bunny och är bättre och vassare än någonsin. Det kanske har med finanskrisen att göra, eller hösten, eller att bloggvärlden behöver en ordentlig fasadtvätt, lite skrapning och ny färg. Inte vet jag.

    Allt har nog sin tid. Det är ingen tillfällighet att historiens mest framgångsrika musikgrupper var aktiva i ungefär fem år. Ja, förutom Rolling Stones, som rusar på som … eh, ja, inte några trippade kaniner men väl dopade elefanter.

    Personligen kommer jag inte sluta, men kanske ta mig tid för inspiration. Jag vill ju så gärna ha något intressant eller kul att säga när jag skriver. Och kanske gör min grumliga blick att andras bloggar också känns oinspirerade. Inte vet jag. Som sagt.

    Låt oss skapa en bättre värld helt enkelt. Det ska väl inte vara så svårt?

  5. Ulrika Says:

    Det var tråkigt att höra att jag har inspirationsbrist.
    Just när jag kände mig så himla påhittig.

  6. Lotta Says:

    Lustigt. Skrev just om min egen bloggtorka. Hoppas du är tillbaka snart med nya krafter och kul inspiration. Jag tror faktiskt det är hösten som är grunden till allmäntillståndet i bloggvärlden.

Kommentera

