Hackat och malet.

Jag skulle egentligen skriva en smarrig text om den godaste hamburgaren jag ätit. Men så blir jag lite mätt av mediabruset. Jag får en magsop av Schulmän, grus i skon av Sefastsson, utslag av Blondinbella och naturligvis hicka av börskrascher. Vad är förresten definitionen av en börskrasch? För mig är det när man inte kommer lägre. Men jag antar att det finns en marginal även där.

Informationsbruset har blivit intensivare och råare. Det smyger närmare inpå oss och är lika obehagligt som en kronofogde i farstun. Men visst kan man välja bort det. Problemet är bara att vi tvingas till något som för några år sedan inte fanns på kartan. Att tvingas välja bort information är vår tids nya stressrelaterade folksjukdom. Och den har redan skördat sina offer.

Precis just när jag skriver det här piper det till i mobilen och jag får ett meddelande om att ladda ner Per Gessles nya singel! Vem på Telia eller deras byrå tror att jag är intresserad? Som tur är kan jag bara trycka bort det. Men det är just det. Jag måste lägga tid på att välja bort något.

Men jag har också valt information idag. På lunchen gick jag och köpte Micael Dahléns Nextopia som jag bara har hunnit bläddra lite kort i. Jag blev nämligen avbruten av att ta bort ett mejl från ett företag jag antagligen har tillåtit att mejla mig.

Hackat eller malet, kokt eller stekt, nu har förväntningarna nästa nått klimax när det gäller den där texten om hamburgaren. Men den får vänta en liten stund till.

Ett svar to “Hackat och malet.”

  1. kontaktmannen Says:

    Per Gessle? Vad hemskt. Skönt att man bara har 15 månader kvar med Telia. De är fan lika rötna som TV4.

Kommentera

