Bohemian rhapsody.

Var på Bistro Boheme på sen lunch idag och sänkte en panerad ost med potatissallad. Till det en tjeckisk öl. Allt det där som Anna Skipper samlar på ett bord för att skrämma deltagarna i ”Du blir vad du äter, you fat fuck”.

Efter att restaurangen blivit sågad vid fotknölarna av DN Påstan var det med viss tvekan jag tackade ja till den månatliga ”efter-lön-ölen” av en kollega.

Jag hade just kommit in då jag möter en matgäst med sin fisksoppetallrik i handen. Jag ser att hon knappt har ätit och frågar försiktigt vad det är för fel. ”Den är kall” säger hon och går med raka steg mot köket.

Det kunde faktiskt börja bättre. Men jag kände mig modig och fullföljde lunchen som blev mycket trevlig.

Det enda som var kallt var ölen.

Kommentera

