Vad är humor?

Frågan är evig men har nu börjat bubbla även i bloggsfären, där bland andra Ulrika redan har hunnit behandla en kvadratmillimeter av dess outforskade väsen. För mig är ämnet så pass viktigt och centralt i mitt liv att jag från och med nu kommer att köra en humorserie som reflekterar och belyser vad jag tycker är humor.

Det kommer att bli korta postningar med sånt jag tycker är roligt och du får möjligheten att kommentera. Om jag får gissa är det just den förnyelse jag länge känt att den här bloggen behöver. Och vem vet, kanske står jag där om ett år och tar emot Stora Journalistpriset som Årets förnyare.

Det skulle vara stor humor.

2 svar to “Vad är humor?”

  1. David Says:

    Väntar med spänning, din humor brukar vara kunglig.

  2. Newmateria Says:

    Vad har du för mail nu?

    jag måste skicka en jaikuinbjudan till dig.

Kommentera

