Spotify für alle.

Eller kanske bara för dig? Jag, och många andra användare av Spotify, har i dagarna fått extra invitations att dela med sig av lagom till jul. Så, om du sitter där och är helt upptorkad i öronen av all reklamradio eller P3, skriv en motivering till varför just du ska ha en invitation, så kanske tomten kommer även i år.

Juryn består av mig själv och kan kanske övertalas.

9 svar to “Spotify für alle.”

  1. Beppe Says:

    Ingen invite – kom ihåg var du fick din ifrån:) – men gärna en julsaga till barnen. Fixar du det?

  2. Fredric Says:

    Men inte fick jag den av dig, gubbe? Jag tror att det var från en annan gubbe i Sundsvall. Du sålde däremot in den. Och det är inte kattskit det.

    En ”julsaga”.

    Det var en gång en snögubbe som hade feber. Och när han äntligen var frisk igen hade han smält. Snipp snapp snut, så var sagan slut.🙂

  3. Madison Says:

    Spotify är svaret alla IPRED galningar aldrig fattat.

  4. Fredric Says:

    Madison: Just det. Jag tror att man behöver se över hela systemet och anpassa hur man tar betalt i förhållande till framtiden och utvecklingen, inte hur det var förr. IPRED är dessutom för likt IPREN för att kunna tas på allvar.

  5. MatteP Says:

    Jag antar att motiveringen skall postas här..

    Då jag lever av devisen att ”allt som är gratis är ingenting värt” funderar jag på vad jag kan erbjuda dig i utbyte mot en invitation.

    Jag hoppas att goda gärningar kan ses som en typ av motprestation.

    Så jag vill därför erbjuda följande: Om jag erhåller en inbjudan skall jag utan fördröjning börja sopsortera, köpa minst en av varje nr Faktum, sluta skälla på mina barn, sluta gnälla på andras barn, bara tanka miljövänlig etanol mm mm. Fast redan nu inser jag att detta borde jag göra ändå, men om du av en händelse skulle få en invitation över kan du ju trigga mig till större dåd genom en inbjudan.

  6. Fredric Says:

    Kul att det har börjat kräla in folk som suktar.🙂 Matte P ligger bra till. Fler?

  7. Beppe Says:

    Helt rätt. Jag är julförvirrad helt enkelt. Men okejdå – kom ihåg var du hörde det först🙂

    Och tack för sagan, ungarna älskade den.

  8. ErikTheViking Says:

    Sitter hemma hos pappa och lyssnar på Spotify från hans dator. Han är 73 år gammal. Han har Spotify. Jag har inte…

    Känns lite som när man fick köra med morsans damtralla i skogen när alla andra hade BMX…

    God Jul från en Spotifierad längtare *suck*

  9. Seb Says:

    Jag kommer i alla fall att fortsätta läsa din blog även om du inte har någon invite till mig!
    Ha en underbar jul!

Kommentera

