Dagens kommentarer.

Jag brukar inte kommentera nyhetsflödet men kände mig lite pigg på det just idag.

Inrikes

Tomas Quick. Vafan ska man säga om honom? Jag såg inte dokumentären igår men faktum är att han både har erkänt och förnekat att han har haft ihjäl minst åtta människor. Kommer han att bli fälld eller ens återställd? Försvaret hävdar att man utnyttjat en konstant drogad och psykiskt sjuk man. Frågan kvarstår alltså vem som är den verkliga boven i dramat. Är det rent av ett justitiemord vi har framför oss? Fortsättning lär följa. Jag säger, ge karln en egen show i TV4.

Utrikes

George W Bush åker till Irak och får nästan en sko i huvudet och jag tycker att det är förjävligt att det ska behöva hända. Jag menar, hade journalisten bara siktat lite lägre hade han ju träffat. Skicka karln på kasta-sko-läger.

Sport

Sverige får däng av Finland i innebandyfinalen. Och det är bra. Sverige och Finland är världens två bästa nationer i sporten och det är som bekant lättare att jaga än att jagas. Här anar jag ett maktskifte. Hakka päälle, suomen poika! Och, Heja Sverige friskt humör, skjortan hänger utanför!

Zlatan avgör. Igen. Och vilka mål. Inter höll på att tappa poäng mot skitlaget Chievo när Ibra kliver fram och avgör matchen med en nick, överkroppen högre än backlinjen, och ett helvetesskott upp i kryllat på en hård passning, rakt ifrån höger han sopar till på direkt. Utan att tveka, utan att ens tänka. Det är den där övningen jag kommer ihåg allra starkast från pojklagsfotbollen och där resultatet alltid blev ett stort hål i luften istället för rassel i krysset.

Carolina Klüfts motsats Annika Sörenstam, eller ska jag säga Sorenstam, lägger puttern i bagen och kan luta sig tillbaka mot en karriär som slår de flesta inom golfsporten. Hade hon verkat på hemmaplan skulle hon antagligen haft större stöd från Svenska folket och vunnit ännu fler priser. Nu verkar det dock som att hon kommer att bli amerikanska på heltid. Men vem vet, kanske blir utvandraren invandrare igen.

Lokalt

Inatt försökte en pundare köra in på kontoret i ”sin” Volvo 240. Han misslyckades dock då han glömde flytta på cykelstället. Och cyklarna däri.

”Nöje”

Linda Rosing får hjälp att hitta kärleken i Kanal 5. Och så vädret. Det blir ett par plusgrader, mörker och lera. Tidvis ljus.

Kommentera

