Changes.

Jag sitter här med en kopp kaffe Americana och summerar året som gått. Lite drygt sex månader blev det på jobbet innan det nu är dags att gå vidare. Fredag är min sista dag, men kanske också dörren till mitt nya liv. Jag går från en organisation på drygt 100 till ett team på sex. Och även om det är tråkigt att avsluta något är det alltid lika kul att starta något nytt. Jag lägger många roliga projekt bakom mig och tar med mig nya erfarenheter och minnet av människor in i framtiden.

Det känns överhuvudtaget som livet har kommit till en punkt där det är dags att stanna till och fundera, lyssna, fylla lungorna med syre och ta ut en ny riktning. Gör man inte det hamnar man i det berömda kaklet. Jag är bra på väldigt mycket, det hymlar jag inte om. Men det finns fortfarande mycket jag måste bli bättre på. Min största utmaning blir att hitta energin att göra det där lilla extra. I allt.

Jag erkänner. Jag har dåligt självförtroende. Och jag är beroende av en omgivning som stärker det. Men det är bara jag som kan skapa den omgivningen. Så det är inte konstigt att det ibland blir ett Moment 22. Jag måste bli bättre på att göra det som JAG vill. Men vad vill jag då? Det är en fråga jag måste söka svaret på och kanske jobba med mest av allt. Jag har till och med funderat på att låta ett proffs hjälpa till att lirka upp mitt inre, eller rättare sagt öppna upp för min framtid.

Dörren står ju där framme och liksom väntar på mig. Undrar vad som finns bakom.

Kommentera

